18 evenimente culminează cu cel mai mare market de design, gastronomie și artă într-o fostă hală de textile
Săptămâna aceasta, între 12 și 18 octombrie, creativitatea românească devine personaj principal în viaţa Bucureștiului. Liderii industriilor creative din România și Europa de Est întâlnesc antreprenorii și publicul curios la prima ediție Creative Est, susținută de Banca Transilvania.
O fostă hală de textile își deschide porțile pentru a găzdui cel mai mare market de design, gastronomie, muzică, artă și new media. În weekendul 17-18 octombrie, publicul va putea descoperi adevăratul potențial al talentului românesc la Industria Bumbacului, un spațiu reinventat și populat cu peste 50 de standuri ale antreprenorilor inovatori.
„Am decis să acordăm patronajul Comisiei Europene acestui eveniment fiindcă noi credem în creativitate”, a afirmat șeful Reprezentanței Comisiei Europene în România, Angela Filote, în cadrul conferinței de inaugurare a festivalului, desfășurată la Biblioteca Națională a României, luni, 12 octombrie.
Dizainăr, Molecule F, Cai Verzi, Marele Deget Mare, Unicat, Iutta, Turific, Bumbag, Augmented Space Agency, Woodbenice – sunt doar câteva nume care vor scoate la înaintare creativitatea ”made in Romania”, cu proiecte inovatoare de fashion, decorațiuni, artă vizuală, artă culinară, tehnologie și muzică în cadrul marketului de la Industria Bumbacului.
Pe parcursul întregii săptămâni, tinerii și profesioniștii din industrii creative vor putea participa la workshopuri, seminarii și discuții deschise moderate de cercetători și manageri din România, Ungaria, Cehia, Estonia și Polonia. Zoltan Acs, head of business incubation la Design Terminal (UNGARIA) va susține marți, la la Universitatea Națională de Artă București, un seminar despre construirea unui brand de fashion cu succes european iar Pawel Szlachta, președintele clusterului de industrii creative INRET Cracovia, îi va învăța pe tineri cum să ajungă de la idee la primul milion de dolari în cadrul workshopului desfășurat joi la Hanul Gabroveni.
Programul complet al festivalului poate fi consultat pe www.creativeest.ro
„Ideea noastră este să punem subiectele acestea pe masă, să căutăm punctele de legătură între industriile creative și să arătăm care este teritoriul comun prin care industriile creative pot să colaboreze. Ne dorim să aducem totul împreună, să putem crea un dialog cu sectorul public și cu alți factori implicați și să arătăm importanța subiectului pentru viitorul României”, a explicat Răzvan Crișan, președintele asociației ORICUM și co-fondatorul Creative Est.
În cadrul festivalului, Banca Transilvania face colectie de idei îndrăznețe pentru produse bancare sau experiențe speciale pe care tinerii din industriile creative și le-ar dori de la o bancă. Creativii sunt invitați să-și propună ideea pe: www.bancatransilvania.ro/atelieruldeidei
Din programul festivalului fac parte și experimente culinare gastronomice, într-o serie de pop-up dinners pe teme de design, artă și film dar și un pitching session inedit în care cele mai inovatoare idei de business vor câștiga premii cu valoare totală de 4000 de E, oferite de Banca Transilvania.
Prima ediție a festivalului de industrii creative este organizat de asociația ORICUM, cu Banca Transilvania ca partener principal, sub patronajul Reprezentanței Comisiei Europene în România, cu sprijinul Arcub, Centrul Cultural al Municipiului București, Institutul Cultural Român şi Institutul Polonez din Bucureşti.