
Este al patrulea raport consecutiv al producatorului de bere
Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, lanseaza Raportul de Sustenabilitate, ce urmareste actiunile din anul 2022. Este al patrulea raport consecutiv al companiei si evidentiaza directia de responsabilitate a producatorului de bere, ce se axeaza pe trei piloni importanti: oamenii, mediul si consumul responsabil de alcool – evidentiati in cadrul platformei lansate anul trecut, prieteniresponsabili.ro.
„Bergenbier S.A. transmite de multi ani un mesaj de unitate si solidaritate, iar prietenia se afla la fundatia companiei noastre. In aceasta nota a prieteniei abordam nu doar oamenii, ci si resursele si mediul. Suntem pe zi ce trece mai atenti la impactul pe care-l avem asupra mediului si incercam in mod constant sa reducem amprenta pe care o lasam in urma. Sustenabilitatea este, asadar, unul dintre pilonii principali ai strategiei noastre si ma bucur ca, iata, suntem deja in al patrulea an consecutiv in care lansam Raportul de Sustenabilitate Bergenbier S.A”, a punctat Mihai Voicu, Director General Bergenbier S.A.
In 2022, Bergenbier S.A. a devenit primul producator de bauturi din tara care a introdus dopul atasat sticlei de PET pentru toate brand-urile din portofoliul companiei care utilizeaza acest tip de ambalaj. Prin aceasta actiune, Bergenbier S.A. s-a aliniat Directivei Europeane privind Plasticul de Unica Folosinta. In plus, compania a redus greutatea sticlei de PET, iar estimarile arata ca datorita acestei ajustari, cantitatea de plastic introdusa anual pentru acest tip de impachetare va fi in medie cu 100 de tone mai mica.
„In fabrica din Ploiesti am implementat strategia World Class Supply Chain 2.0 pentru a diminua amprenta de carbon asociata productiei de bere. Avem rezultate conform asteptarilor, cu scaderi semnificative in utilizarea resurselor, cum ar fi apa sau energia. De asemenea, nu mai trimitem niciun deseu menajer la groapa de gunoi, valorificandu-le conform legislatiei in vigoare. Toate acestea sunt rezultatul masurilor concrete aplicate ca parte a unei strategii coerente si a eforturilor constante ale tuturor colegilor implicati”, a adaugat Iulius Chiriac, Supply Chain Director Bergenbier S.A.
Procentul de valorificare a deseurilor este de aproape 100%, producatorul de bere axandu-se pe valorificare energetica sau prin reciclare. Mai mult, consumul de apa a scazut cu 8,6% fata de anul precedent, consumul de energie electrica cu 6,8%, iar emisiile de CO2 au fost cu 4% mai mici, versus anul anterior. De asemenea, Bergenbier S.A. achizitioneaza in totalitate energie verde atat in fabrica din Ploiesti, cat si in sediul central din Bucuresti.
Raportul de Sustenabilitate pentru anul 2022 poate fi consultat aici, iar rapoartele aferente anilor anteriori sunt disponibile pe platforma prieteniresponsabili.ro
Despre Bergenbier S.A.
Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondata in 1994, iar cea mai importanta marca din portofoliul sau, Bergenbier, a fost lansata un an mai tarziu. Astazi, Bergenbier S.A. este in top trei companii producatoare de bere din Romania, avand o fabrica moderna la Ploieşti şi o reţea performanta de distribuţie naţionala. Bergenbier S.A. acorda o atentie sporita impactului pe care il are in comunitate si asupra mediului. Portofoliul companiei cuprinde marci care acopera toate segmentele pieţei. Pe langa berile produse la Ploiesti – Bergenbier, Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Löwenbräu – compania importa si distribuie in exclusivitate specialitatea pragheza Staropramen Dark, berile de abatie belgiene Leffe si Hoegaarden, berea americana Miller Genuine Draft, cea mai iubita bere mexicana, Corona, precum si berea alba germana nefiltrata Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 in portofoliu si variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois si Staropramen.
Despre Molson Coors
De peste doua secole, Molson Coors fabrica bauturi care aduc oamenii impreuna pentru a se bucura de toate momentele vietii. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling si Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs si multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai indragite si emblematice marci de bere realizate vreodata. In timp ce istoria companiei este inradacinata in bere, Molson Coors ofera un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru si multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotata la bursa, care opereaza prin Molson Coors America de Nord si Molson Coors Europe si este tranzactionata la New York si la bursa canadiana (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei si de a lasa o amprenta pozitiva asupra angajatilor, consumatorilor, comunitatilor si mediului se reflecta in Our Beer Print si in obiectivele de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitati molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors.