Bosch isi propune sa creasca volumul vanzarilor din tehnologia industriala la peste 10 miliarde de euro

Tehnologia industrială asigură transformarea ecologică a tuturor sectoarelor economiei

– Conform estimărilor, vânzările Bosch pe segmentul tehnologiei industriale vor crește până în 2028 la peste 10 miliarde de euro, față de nivelul actual de 7 miliarde de euro.
– În 2022, Bosch a generat în premieră vânzări de peste 1 miliard de euro cu soluții GreenTech pentru industrie.
– Bosch se concentrează pe Industria 4.0 și pe automatizarea fabricilor ca zone strategice de activitate cu rate anuale de creștere de două cifre.
– Bosch a prezentat la Târgul de la Hanovra reciclarea automată a bateriilor și mașini mobile electrificate.

Bosch își propune să obțină o creștere sustenabilă cu ajutorul tehnologiei industriale. Se preconizează că cifra vânzărilor sale în domeniul de tehnologiei industriale va crește până în anul 2028 de la nivelul actual, de 7 miliarde de euro, la peste 10 miliarde de euro. Obiectivul este obținerea unei creșteri profitabile: „Vrem să mărim veniturile într-un ritm mai rapid decât volumul vânzărilor și să creștem în mod sustenabil valoarea companiei. În acest scop, Bosch va investi în total peste 3 miliarde de euro în domeniul tehnologiei industriale pe parcursul anilor 2022 și 2023, asigurând o creștere organică și anorganică”, a declarat președintele Bosch, dr. Stefan Hartung. Achiziția companiei americane din domeniul hidraulicii, HydraForce, ce are aproximativ 2.100 de angajați, face ca cea mai mare achiziție făcută de Bosch să fie una din segmentul Tehnologiei Industriale. Prin această fuziune, Bosch Rexroth își extinde poziția globală de lider în domeniul hidraulicii, furnizând tehnologie pentru excavatoare, macarale, tractoare sau pentru instalațiile și utilajele din fabrici.

Tehnologia industrială oferă un potențial de creștere imens pentru Bosch. Acest lucru este determinat de o nevoie tot mai mare de soluții de automatizare și Industria 4.0, de „contopirea” sistemelor electrice și hidraulice și de cererea în creștere pentru GreenTech, pentru transformarea ecologică a economiei. „Prin consolidarea tehnologiei industriale creăm un echilibru mai bun între domeniile noastre de activitate. Datorită diversificării noastre largi, în calitate de companie globală de tehnologie, Bosch este mai creativ și mai puternic”, a mai declarat Hartung. Divizia de Tehnologie industrială este un furnizor important de servicii și în cadrul Grupului Bosch, echipând cele aproximativ 240 de fabrici Bosch din întreaga lume cu tehnologie ce asigura o producție eficientă din punct de vedere al resurselor, centrată pe necesitățile clienților. Astfel se asigură economii de peste jumătate de miliard de euro anual prin comenzi pe care grupul nu mai trebuie să le efectueze. La Târgul de la Hanovra (17-21 aprilie 2023), Bosch și-a prezentat portofoliul de tehnologie industrială, inclusiv inovații în materie de robotică colaborativă, tehnologie de control pentru Industria 4.0, tehnologie hidraulică eficientă din punct de vedere energetic, mașini mobile electrificate, celule de carburant staționare pentru clădiri și fabrici, dar și reciclarea automată a bateriilor.

GreenTech: vânzările Bosch cu soluții pentru industrie ating pragul unui miliard
Tehnologia industrială este în creștere, atât pentru că diferitele sectoare ale economiei se îndreaptă către neutralitatea climatică, cât și datorită apariției unei economii circulare. „Transformarea ecologică a afacerilor ar fi de neconceput fără bunuri de capital. Tehnologia industrială permite transformarea sustenabilă a diferitelor sectoare ale economiei”, spune Hartung. Bosch dezvoltă soluții care conservă resursele, reduc consumul de energie, protejează mediul și atenuează încălzirea globală. În 2022, Bosch a generat vânzări de peste 1 miliard de euro cu tehnologie de mediu pentru industrie: o creștere de 25% de la an la an. Cu alte cuvinte, Bosch și-a atins obiectivul de vânzări pentru 2023 cu un an mai devreme decât era planificat. Iar compania continuă să-și extindă portofoliul GreenTech. Bosch Rexroth, de exemplu, lansează portofoliul de soluții eLION pentru electrificarea mașinilor mobile, cum sunt excavatoarele, încărcătoarele cu roți și tractoarele. Cu peste 80 de variante de motoare, clasificate în funcție de putere și dimensiune, compania oferă cea mai largă gamă din industrie, contribuind la reducerea emisiilor de carbon pe șantierele de construcții, în minerit și în porturi. Clienți internaționali, cum ar fi Sennebogen și Kalmar Cargotec, folosesc deja noile unități de acționare Bosch în produsele lor, promovând în acest fel electrificarea mașinilor mobile. Cererea de GreenTech este în creștere și în unitățile de producție. Ca urmare a măsurilor de combatere a schimbărilor climatice, companiile își modernizează utilajele și echipamentele instalate, pe de o parte, și construiesc noi unități de producție, de cealaltă parte, de exemplu unități pentru baterii și celule de carburant. La Târgul de la Hanovra, Bosch a prezentat tehnologia pentru producția bateriilor și pentru reciclare. „Singurul mod prin care putem face un succes din electromobilitate este recuperând materiile prime pe care le folosim”, a declarat Hartung. Bosch Rexroth a dezvoltat un sistem de descărcare automată a bateriei care nu numai că simplifică reciclarea, dar este mai eficient decât procesele manuale. Tehnologia este utilizată pentru prima dată de REMONDIS și Rhenus Automotive la sediile lor din Magdeburg, Germania.

Hidrogen: Bosch se bazează pe propriile cunoștințe tehnice pentru dezvoltarea tehnologiei
Pe lângă mediile de stocare, cum ar fi bateriile, „maeștrii conversiei” precum pilele de combustie sunt elemente importante pentru un viitor neutru din punct de vedere climatic. La Târgul de la Hanovra, Bosch a prezentat pilele de combustie staționare cu oxid solid (SOFC), ce au o eficiență de peste 85%. Aceste convertoare de energie distribuită sunt în prezent testate în aproximativ 60 de locații pilot. Una dintre acestea se află în Campusul pentru tehnologie pe bază de hidrogen din Salzgitter, Germania: la acest centru Bosch au fost integrate zece sisteme de pile de combustie SOFC în sistemul de alimentare cu energie al fabricii. Bosch își propune să lanseze pilele de combustie staționare în anul 2025. Componentele sunt fabricate folosind tehnologia proprie Bosch. De la celulă la stivă și apoi la întregul sistem: unitatea de mașini speciale Bosch furnizează peste de 50% din echipamentele necesare pentru producția de pile de combustie. În viitor, portofoliul Bosch va include și componente pentru electrolizoare. Lansarea pe piață a componentei de bază a electrolizatorului, cunoscută sub numele de stivă, este planificată pentru 2025.

Industria 4.0: software-ul Bosch reduce consumul de resurse
Energie, materiale pentru aprovizionarea fabricilor, materii prime – resursele sunt rare și prețioase. „Răspunsul nostru la penurie este eficiența. Oricine dorește să producă în mod sustenabil trebuie să adopte Industria 4.0”, mai declarat Hartung. De exemplu, software-ul Bosch Connected Industry, Nexeed, din cadrul Industriei 4.0 sporește eficiența fabricilor în medie cu 5%, reduce costurile de întreținere cu 25% și reduce cantitatea de deșeuri. Nexeed este deja implementat în mai mult de jumătate din cele aproximativ 240 de fabrici Bosch și la peste 100 de clienți internaționali. Software-ul ajută și la combinarea tehnologiilor convenționale cu cele inovatoare. Un exemplu este hidraulica: de mai bine de 200 de ani, mecanica fluidelor a fost folosită ori de câte ori a fost nevoie ca sarcinile mari să fie deplasate cu efort minim, de exemplu în cazul utilajelor sau preselor pentru industria maselor plastice. Datorită controlului în funcție de sarcină, acţionarea pompelor cu viteză variabilă Bosch Rexroth se află acum în permanență în modul optim de funcţionare. Acestea trec în modul standby atunci când nu sunt utilizate. În comparație cu dispozitivele de acționare convenționale, consumul de energie al sistemelor hidraulice este cu până la 80% mai mic.

Automatizare: tehnologia Bosch reduce complexitatea
Având în vedere îmbătrânirea populației, deficitul de forță de muncă și resursele limitate, provocările sunt tot mai mari. Bosch se concentrează pe o campanie de educație și formare și pe tehnologia care sprijină companiile și ușurează sarcinile angajaților. De exemplu, sistemul de automatizare modular ctrlX AUTOMATION , creat de Bosch Rexroth, înțelege peste 30 de limbaje de programare și permite utilizatorilor să-și dezvolte propriile aplicații și servicii. Peste 600 de clienți se bazează deja pe această formă inovatoare de automatizare. „Singurul mod în care putem depăși provocările stringente ale timpului nostru este să ne unim forțele pentru a schimba lucrurile. „Co-crearea” și asigurarea unor sisteme deschise pentru ceilalți sunt considerații importante în acest domeniu”, a declarat Hartung.

Bosch Rexroth urmărește această abordare și în domeniul hidraulicii. Dacă până acum tehnologia de control era dependentă de hardware, compania a transferat acum responsabilitatea către modulele software. Asta înseamnă că inginerii mecanici pot continua să utilizeze arhitecturile de automatizare existente, iar cunoștințele tehnice specifice hidraulicii nu mai sunt necesare. De asemenea, automatizarea sprijină muncitorii în mod direct, degrevându-i de sarcini monotone sau grele. La Târgul de la Hanovra, Bosch Rexroth a prezentat coboți articulați, cu motoare ușoare de precizie, care efectuează mișcări pe șapte axe și ajută lucrătorii să încarce, să amplaseze pe paleți și să inspecteze piesele de prelucrat. Cererea pentru acești coboți este în creștere. Piața globală a automatizării industriale crește rapid: dacă în 2021 vânzările din domeniul tehnologiei de automatizare au fost de puțin sub 200 de miliarde de euro, se estimează că vor crește la peste 400 de miliarde de euro la nivel global până în 2030, cu rate anuale de creștere de peste 8% (sursa: Precedence Research, 2022). „Megatendințe precum digitalizarea, o populație îmbătrânită și eforturile pentru creșterea sustenabilității au ca rezultat sporirea cererii în materie de automatizare. Automatizarea fabricilor este o zonă strategică de afaceri pentru Bosch, în care ne propunem să obținem o creștere de două cifre în fiecare an – și astfel să creștem mai rapid pe piață”, spune Hartung.

Grupul Bosch este prezent în România de peste 28 de ani și are în jur de 8.800 de angajați în șase entități. În 2021, Bosch a generat vânzări consolidate de 494 de milioane de euro pe piața din România. Vânzările nete totale, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către companiile afiliate, au atins 1,7 miliarde de euro. Pe lângă centrul de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și unitățile sale de producție pentru Soluții de mobilitate din Cluj și din Blaj, Bosch mai operează și o unitate de producție de Tehnologie industrială, localizată, de asemenea, în Blaj, precum și un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) în Timișoara. În București, Bosch operează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, în capitala țării.

Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro

Grupul Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii. Acesta are aproximativ 420.000 de angajaţi în întreaga lume (status la 31 decembrie 2022). Conform cifrelor preliminare, vânzările companiei au atins cifra de 88,4 miliarde de euro în 2022. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare de activitate: Soluții de mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcţii şi energie. Lider în IoT, Bosch oferă soluţii inovatoare pentru case inteligente, Industry 4.0 și mobilitate conectată. Bosch urmărește viziunea unei mobilități sustenabile, sigure și incitante. Compania îşi foloseşte expertiza în tehnologia de senzori, software şi servicii, precum şi propriul cloud IoT, pentru a oferi clienţilor soluţii conectate integrate dintr-o singură sursă. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovaţii pentru o viaţă conectată, prin intermediul produselor și soluțiilor care ori conțin inteligență artificială (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch îmbunătățește calitatea vieții la nivel mondial prin produse și servicii inovatoare care generează entuziasm. Pe scurt, Bosch creează „Tehnică pentru o viață”. Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH și cele aproximativ 440 de filiale și companii regionale din 60 de țări. Prin includerea partenerilor comerciali şi de service, reţeaua globală de producţie, inginerie şi vânzări Bosch acoperă aproape toate ţările din lume. Cu cele peste 400 de locații din lumea întreagă, Grupul Bosch a avut un statut de neutralitate din punct de vedere al emisiilor de carbon din primul trimestru al anului 2020. Baza pentru viitoarea creştere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 85.000 de angajaţi în cercetare şi dezvoltare în cele 128 de locaţii din lume, precum și aproximativ 44.000 de ingineri software.

Informații suplimentare sunt disponibile pe paginile de internet www.bosch.com, www.iot.bosch.com, www.bosch-press.com, www.twitter.com/BoschPress