Calendarul Lavazza 2020: FRUMUSETEA LUMII, DEZVALUITA

Maestru al fotografiei și unul dintre cei mai importanți artiști contemporani, David LaChapelle semnează cel mai nou capitol din istoria Calendarului Lavazza, un proiect fotografic care din 1993 promovează una dintre cele mai iubite mărci italiene din lume.

David LaChapelle colaborează cu Lavazza pentru a treia oară, alegând, de această dată, să scoată în evidență frumusețea naturii, sub îndrumarea artistică a agenției de publicitate Armando Testa. Discipol al lui Andy Warhol, LaChapelle și-a îndreptat atenția în ultimii ani către probleme de mediu și s-a orientat către fotografia de peisaj, păstrând însă estetica stilului său inconfundabil.

În 2020, Lavazza a ales să aducă un omagiu naturii prin Earth CelebrAction, un proiect care celebrează frumusețea naturii îndemnându-ne pe fiecare dintre noi la acțiune pentru a proteja mediul înconjurător.

LaChapelle a pus în valoare această temă printr-o poveste simbolică în care elementele clasice – focul, apa, pământul și aerul – se reunesc în prezența omului, creând scenarii fantastice.  

Cele douăsprezece luni reproduc ideile manifestului Earth CelebrAction: conștientizarea nevoilor planetei și respectarea și îngrijirea acesteia, pentru ca aceasta să ne protejeze la rândul ei. Altfel spus: reconectarea noastră cu pământul.

„Pe măsură ce Calendarul nostru evolua, am putut observa și orientarea tot mai mare a lui David LaChapelle către probleme de sustenabilitate și protecție a mediului”, explică Francesca Lavazza, membră a Consiliului de Administrație al Grupului Lavazza. „Ediția 2020 a Calendarului, intitulată Earth CelebrAction, este un îndemn pentru toată lumea să aducă un omagiu frumuseții naturii și să o protejeze. Imaginile realizate de LaChapelle folosesc arta ca instrument pentru crearea unei noi legături între oameni și planetă. Prin artă, Calendarul își propune să îndemne oamenii la conștientizare și implicare. Pentru că, pentru noi, a avea grijă de natură este o artă.”

La rândul lui, David LaChapelle descrie astfel colaborarea cu Lavazza: „Să lucrez la producția calendarului Lavazza Earth CelebrAction a însemnat pentru mine ocazia ideală de a continua viziunea idilică în care omul trăiește în armonie cu natura. Sunt recunoscător pentru libertatea totală de exprimare acordată de această companie pe care o respect și care respectă, la rândul ei, planeta. În plus, sunt fericit că am realizat imagini de care sunt pe deplin satisfăcut”.

Alegerea fotografului a fost explicată și de directorul creativ al agenției Armando Testa, Michele Mariani: „Conceptul calendarului este în fiecare an o provocare. Anul acesta am vrut să vorbim despre sustenabilitate, dar folosind un stil diferit de reportaj. Mai important decât atât, am vrut să creăm un Calendar cu fotografii de impact. De aceea, David LaChapelle ne-a venit atât de ușor în minte. Umărindu-i îndeaproape evoluția, am văzut cum a făcut din natură sursa lui principală de inspirație și, desi știam cum lucrează, a reușit din nou să ne surprindă cu imaginația lui bogată și cu obsesia pentru detalii.”

Calendarul 2020 reflectă grija companiei Lavazza pentru sustenabilitate și viitorul planetei. Aceasta a început să fie transpusă în fotografie din în 2015, odată cu trilogia dedicată Apărătorilor Pământului, creată de Steve McCurry, Joey Lawrence și Denis Rouvre, trei fotografi excepționali care au reușit să înfățișeze memorabil chipurile oamenilor care își protejează pământul zi de zi. Ilustrarea ecosistemului fragil, dar totodată plin de vitalitate, a continuat cu Platon, care în 2018 a dedicat proiectul 2030: Ce faci? celor 17 Obiective De Dezvoltare Durabilă ale  ONU.

2019 a fost anul lui Ami Vitale, fost fotograf al revistei National Geographic și unul dintre cei mai importanți fotoreporteri contemporani: calendarul realizat de ea a documentat șase proiecte de artă ce aveau ca motiv central natura surprinsă în Thailanda, Maroc, Elveția, Columbia, Kenya și Belgia. Fotografiile din proiectul LaChapelle, pe de altă parte, au fost realizate în Hawaii, unde artistul trăiește de câțiva ani într-o fermă eco-sustenabilă. Aici a devenit interesat de fotografia de peisaj și s-a concentrat asupra mediului. O viziune în concordanță cu cea a mărcii, care ne îndeamnă să protejăm planeta, în timp ce avem grijă și de frumusețea ei.

Despre Grupul Lavazza
Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 64% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi și o cifră de afaceri de 1,87 miliarde EUR în 2018 (în declarațiile financiare de la 31.12.2018, Grupul Lavazza a declarat veniturile și valoarea acțiunilor conform Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (IFRS)).

Lavazza, una dintre cele mai renumite 100 de mărci din lume, conform Reputation Institute, este în prezent a noua companie la nivel mondial în ceea ce privește Responsabilitatea Corporativă în clasamentul Global CR RepTrak din 2019, ocupând primul loc în sectorul Food & Drink.

Lavazza a inventat conceptul de blending – sau, cu alte cuvinte, arta combinării diferitelor tipuri de cafea din diferite zone geografice – în primii săi ani și continuă să fie o trăsătură distinctă a majorității produselor sale. Compania are peste 30 de ani de experienţă în producţia şi vânzarea de sisteme şi produse de cafea porţionată. Lavazza a fost prima companie italiană care a oferit aparate de cafea cu capsule. Acum, Lavazza este prezentă în toate segmentele de business: cafea pentru acasă, segmentul away-from home şi segmentul serviciilor de cafea pentru medii profesionale, concentrându-şi atenţia către inovarea sistemelor şi tehnologiilor de consum.

Lavazza și-a consolidat poziția în piață și prin încheierea unor parteneriate valoroase, în perfectă armonie cu strategia de brand. Astfel Lavazza este partenerul Turneelor de Tenis de Mare Șlem din lume, dar și partenerul unor evenimente artistice și culturale, colaborând cu muzee precum Guggenheim din New York, The Hermitage State Museum din St. Petersburg, Russia și Galeria Națională Victoria din Melbourne.

Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, afacerea Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.