Calitatea, tehnologia si inovatia se imbina cu traditia la Zimbria

Comportamentul consumatorului român a devenit mult mai sofisticat, este din ce în ce mai important să trăiască într-un mediu sănătos, să ştie cine produce bunurile pe care le cumpără şi cum le produce.

Un producator ales si recunoscut de consumatori este ZIMBRIA, care în ultimii 10 ani, s-a remarcat local și internațional, prin produsele sale de calitate superioară și prin servirea orientată premium, impecabilă și totuși atipică. S-a axat atât pe produse tradiționale românești, de pe tot teritoriul țării, cu un accent pus pe cele din ținutul Covurluiului, aproape de Galați.

Adăugând produse originale, premiate la expoziții internaționale de specialitate, dintre care și o gamă largă de specialități italienești, vinuri și distilate premium, beri craft, Zimbria este astăzi un nume asociat cu calitatea, inovația și implementarea tehnologică fără cusur. De aceea, astăzi Zimbria are patru magazine – două în București, unul în Galați și, ca o vedetă veritabilă a brandului, Concept Store-ul din Pipera, Voluntari.

Păstrând cu finețe rețetele și metodologiile de producție practicate pe teritoriul României, Marius Verdeși, unul dintre cei doi fondatori, spune că au „construit cu simț de răspundere, așezând cărămidă după cărămidă, cu mare atenție, dar și fără compromisuri și ocolișuri.” Celălalt fondator, Maria Verdeși spune că a crezut întotdeauna că „operațiunile trebuie să se desfășoare frumos, nu doar corect. Produsele trebuie servite/ livrate frumos, nu doar corect. Zimbria trebuie să fie frumos nu doar eficient.”

Calitatea rezultă din îmbinarea mai multor elemente esențiale.

Spre exemplu, unul dintre produsele vedetă Zimbria, este brânza venită din ținutul Covurluiului. Fondatorii ne spun că dincolo de nume, se află un întreg puzzle, fără de care acest produs nu ar fi ceea ce este. Acolo, în Covurlui, se desfăşoară toate fazele procesului tehnologic, creşterea animalelor dătătoare de materie primă cu tot cu plantele ce constituie furajarea acestora.

Covurlui este situat în partea central-sud estică a ţării noastre şi se înscrie într-un relief predominant de câmpie (Câmpia Covurlui) dar şi de deal şi coline (Podişul Covurlui), cu influenţe de luncă, zona fiind la confluenţa a trei mari râuri: Dunărea, Prutul şi Siretul. Autenticitatea „Brânzei de Covurlui” se datorează așadar în mare parte, calității păşunilor naturale şi implicit, materiei prime. Folosirea laptelui separat sau în amestec (lapte de vacă , lapte de oaie şi  lapte de capră ), a cheagului natural fabricat în fermele proprii, sunt alte elemente care contribuie la gust și calitate.

Totuși, spune Maria Verdeși, „minunăția procedeului tradiţional de prelucrare, păstrat de la generațiile anterioare, contribuie prin excelență la gustul și textura Brânzei de Covurlui, inconfundabilă și da, credem pentru că ni s-a spus, de neuitat!”

„Brânza de Covurlui are calităţi specifice, datorate calităţii materiei prime influienţate la rândul ei de rasele de animale, de specificitatea zonei, cât şi adaosului de negrilică – obicei folosit de generaţiile trecute şi neglijat o vreme. Toate acestea contribuie la specificitatea gustului deosebit”, conchide Marius Verdeși.

Tradiția se întâlnește cu modernul, într-un mix șic și gustos
Fondatorii au relatat că în mare parte, situația este aceeași și pentru alte brânzeturi produse de Zimbria (cum ar fi cașcavalul filat și împletit la mână, brânza de burduf sau cașul de oaie). Și în ceea ce privește produsele din carne, producția se împletește cu condițiile de mediu și cu tradiția. Astfel, după procedee atent studiate și urmate, sunt create produse vedetă precum purcelușul de lapte copt în afumătoare, rulada de curcan, pastrama ciobănească de berbecuț sau delicatese precum pieptul nobil de rață (cu portocale și coniac, afumat cu lemn de prun).   

Fondatorii, purtându-și pălăriile lor șic – o veritabilă imagine a brandului Zimbria – sunt încrezători în ceea ce au de oferit, dar și în ceea ce poate România să producă, la nivel de calitate bazată pe tradiție.