Castigatorii burselor Classix in Art 5000 euro pentru proiecte artistice

Classix Festival a desemnat castigatorii burselor acordate in cadrul apelului de proiecte „Classix in Art”.

Alaturi de partenerul principal al festivalului, Kaufland Romania, au fost oferite premii in valoare de 5000 de euro.

Tematica apelului din acest an a fost „pace”, iar demersul acestuia a venit ca o forma de suport si incurajare a practicii artistice pentru tineri artisti, liberi profesionisti, artisti independenti, studenti si persoane fara un venit stabil. La finalul celor trei luni de rezidenta creativa, artistii selectati vor prezenta proiectul cu care s-au inscris la Classix in Art. Au fost vizate propunerile cu impact in comunitate si care pot contribui la revitalizarea vietii culturale. „Noi, la Kaufland Romania avem un crez, implicarea face diferenta. Asa ca ne-am alaturat fara ezitare programului de burse initiat de festivalul Classix, este o bucurie sa putem sustine tinerii artisti.”, a completat Katharina Scheidereiter, CSR Manager Kaufland Romania.

In cadrul acestei sesiuni de finantare au fost inscrise peste 70 de proiecte din intreaga tara. Castigatorii burselor Classix in Art 2022 sunt: Martyna Benedyka – muzica, Adrian Manolescu – new media, Alina Tofan – Coregrafie / performance, Adrian Victor Cirdei – Arte plastice si Ioana Teodora Savu – Arta dramatica.  

„Suntem fericiti sa vedem interesul crescut la nivel national al tinerilor si speram ca acest demers sa creasca de la an la an. Au fost multe proiecte bune, ceea ce ne demonstreaza ca o astfel de initiativa este vitala pentru dezvoltarea artistilor independenti din Romania.”Roxana Patricia Butucel, director general Classix Festival.

Este al doilea an in care se organizeaza apelul de proiecte in cadrul festivalului. in 2021, in cadrul proiectului s-au acordat trei premii a 1000 EUR fiecare, pe domeniile: muzica, arte plastice si coregrafie. in acest an s-a extins aria de aplicare si au mai fost adaugate doua burse in domeniile new media si arta dramatica. Ancuta Macovei, castigatoarea bursei Classix in Art 2021 pe domeniul coregrafie, mentioneaza: „Sunt unul dintre artistii norocosi din cadrul programului de burse Classix in Art. Din pacate in Romania arta nu este sustinuta suficient, de aici si bucuria mea cand am vazut ca se ofera ajutor din domeniul privat. Bursa Classix in Art a insemnat pentru mine o infuzie financiara necesara la inceput de drum, un sprijin moral care m-a facut sa cred ca si la noi se poate, viitorul este mai deschis si catre artistii tarii noastre. incurajez din tot sufletul aceasta initiativa si ii invit pe colegii mei artisti sa nu piarda aceasta oportunitate, fiecare pas inainte ne apropie de visele noastre.”

In perioada 13 – 19 februarie 2022 la Iasi a avut loc cea de-a treia editie a Classix Festival, un demers organizat de Asociatia Industrii Creative si Showberry. Peste 60 de artisti din 13 tari au fost prezenti in cadrul celor 8 concerte care au alcatuit programul festivalului, alaturi de 7 proiectii de film, un vernisaj, o expozitie, o dezbatere, o prelegere si 10 masterclass-uri.

In cadrul acestei editii a festivalului, componenta Classix in Art, cu sprijinul partenerului principal al festivalului, Kaufland Romania, a cuprins 10 masterclass-uri unde au participat 56 de tineri muzicieni din toata tara, iar acestia au avut ocazia sa-si perfectioneze tehnicile de interpretare, ghidati de artistii si profesionistii invitati.

Organizatori: Asociatia Industrii Creative, Showberry

Partener principal: Kaufland Romania

Parteneri diplomatici: Ambasada Regala a Danemarcei la Bucuresti, Ambasada Regatului Norvegiei in Romania

Parteneri culturali: Forumul Cultural Austriac, Institutul Polonez, Centrul Cultural German Iasi, Institutul Francez Iasi, Centrul Ceh

Parteneri strategici: Filarmonica de Stat „Moldova”, Snyk Denmark, The Norwegian-Romanian Chamber of Commerce, Academia Norvegiana de Muzica, DAC Music Performance

Parteneri institutionali: Episcopia Romano-Catolica Iasi, Complexul Muzeal National „Moldova”, Universitatea Nationala de Arte „George Enescu” Iasi, Casa de Cultura a Studentilor Iasi, Biblioteca Central Universitara „Mihai Eminescu” Iasi, Opera Nationala Iasi, Muzeul Literaturii Romane Iasi

Sponsor: Basware

Parteneri de promovare: Printco, WINK Public Multimedia, Ippu

Parteneri de ospitalitate: Volvo Nordic Cars, Cuptorul Moldovencei, Glazurai, GRAMMA, Vitamin Aqua, Bere Nemteana, Hotel Unirea, Iasi.Travel, Time Out

Parteneri de vestimentatie: Chotronette, Seroussi

Parteneri media: TVR Iasi, Radio Romania Cultural, Radio Romania Muzical, Radio Iasi, VivaFM, Ziarul de Iasi, Info Moldova, IQAds, Romania Journal, AGERPRES, Hotnews, Spotmedia, Ziarul Metropolis, Suplimentul de Cultura, Observator Cultural, Liternet, Zile si Nopti, CVLTARTES, Revista Fashion Premium Magazine, Carturesti, Revista Timpul

***

Asociatia Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld si Classix din Iasi, avand drept scop revitalizarea culturala a orasului, angrenarea comunitatilor creative si implicarea in viata civila a societatii prin actiuni care promoveaza spiritul proactiv, contributiv si participativ.

Showberry, membru AROC (Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale), este un startup castigator al programului „Investeste in oameni!”. Din 2015 dezvolta proiecte culturale si creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice si evenimente tematice din regiunea de nord-est a Romaniei. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld iar din 2020 a Classix Festival, alaturi de Asociatia Industrii Creative.

Website: www.classixfestival.ro 
Facebook: www.facebook.com/classixFestival
Instagram: www.instagram.com/classixfestival 
Youtube: shorturl.at/louFW