Cea de-a treia ediție a cursului gratuit de barista, Young Culinary Talents, organizat de Nestlé România a avut loc ieri la sediul companiei, unde este amenajat un adevărat laborator de preparare a cafelelor. Cursul este parte a inițiativei globale Young Culinary Talents (YOCUTA), lansată în țara noastră în anul 2021.
Participanți au trecut printr-un curs intensiv online și practic cu Marius Rusu, Coffee Expert Nestlé Professional, pentru a căpăta abilități practice de preparare espresso/cappuccino și latte art. La finalul cursului, ei au primit o diplomă de participare din partea Nestlé Professional, divizia de out-of-home a Nestlé România
”Echipa Nestlé România este încântată că poate contribui la pregătirea practică a tinerilor pentru locuri de muncă existente în mod real. Ne-am implicat în acest program, Young Culinary Talents, pentur că astfel putem să îi ajutăm pe cei tineri să găsească nu doar un loc de muncă, ci o profesie plină de satisfacții, cu potențialul unei cariere de succes în industria serviciilor alimentare sau chiar posibilitatea de a-și crea propria afacere”, spune Marius Rusu, Coffee Expert Nestlé Professional.
În întreaga lume, locurile de muncă vacante în industria serviciilor alimentare rămân numeroase, iar numărul de lucrători calificați disponibili în prezent este inadecvat pentru a satisface cererea pe piața muncii. Programul YOCUTA oferă o combinație echilibrată între predare, instruire practică și educație continuă, și poate deveni o sursă de proaspete talente pentru operațiunile din sectorul de food-service.
“Astăzi am participat la o zi de basic training pentru barista aici la Nestlé. A fost foarte frumos, am învățat o sumedenie de lucruri noi. Domnul Marius Rusu, trainerul nostru, a avut o energie fantastică, ne-a ajutat să înțelegem toate informațiile noi și tehnicile. Recomand oricui să încerce o astfel de experiență la Nestlé!”, spune Cristina Toma, studentă, 20 de ani.
“Cursul de training pentru barista din cadrul Nestlé Professional Academy a fost unul super interesant, cu o atmosferă desăvârșit de plăcută. Îi mulțumesc în special domnului Marius Rusu pentru toate sfaturile date și pentru atenția acordată tuturor detaliilor care au făcut acest curs de neuitat, dar și pentru faptul că a reușit să îmbine distracția cu învățatul. Le mulțumesc încă o dată Marei Văleanu și celor din echipa Nestlé și mă bucur că am putut profita de această oportunitate de a învăța primii pași din industria specialiștilor în arta cafelei”, declară Maria Eliza Savu, student, 19 ani.
Young Culinary Talents (YOCUTA) face parte din inițiativa globală Nestlé Needs YOUth, care își propune să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să acceseze oportunități economice. Programul este conceput pentru dezvoltarea tinerelor talente în domeniul culinare, pentru consolidarea abilităților lor teoretice și practice și pregătirea lor pentru cariera lor profesională, ajutând în același timp industria food-service să umple deficitul de lucrători calificați din întreaga lume. Acest lucru este posibil prin parteneriate cu școli culinare, asociații de servicii alimentare și parteneri din industrie, totul fiind gratuit pentru participanți. La cele 3 ediții de până acum au participat la webinarul teoretic online peste 100 de persoane, iar cursul practic a avut 15 absolvenți cu diplomă. Meseria de barista este COR la poziția 513203, sub denumirea de barman preparator de cafea.
Nestlé a fost recunoscută din nou ca una dintre cele mai atractive companii angajatoare din lume în cadrul sondajului anual realizat de Universum, o companie de renume global în domeniul brandingului angajatorilor. Nestlé a fost cea mai bine clasată companie din industria alimentară și băuturi în topul celor mai bune 25 de companii pentru studenții la facultățile de business și inginerie, și printre primele 50 de companii pentru IT. Prin clasamentul Universum, peste 175.000 de studenți la facultățile de business, inginerie și IT au evaluat angajatorii pe care i-au considerat cei mai atractivi pentru a lucra în viitor. Principalele criterii luate în considerare în 2023 au inclus flexibilitatea, compensațiile și diversitatea.
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestlé s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani compania a plantat 75.000 de copaci, care va contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos – SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.