În ultimii ani, unul dintre subiectele principale de îngrijorare pentru oamenii de știință l-au constituit schimbările climatice.
Poluarea, exploatarea excesivă a resurselor, defrișările unor zone extinse de vegetație au condus la efecte negative asupra climei ce se resimt pe întregul glob în condițiile meteo de multe ori extreme și neobișnuite pentru perioada anului și zona în care au loc. Un rol important în toate acestea îl joacă diversele industrii, inclusiv cea a modei.
La nivel global, cererea pentru articole vestimentare s-a aflat într-o continuă creștere, în special în ultimii zece ani, când producția acestora a cunoscut o creștere semnificativă. Unul dintre efectele pozitive notabile este crearea unor noi locuri de muncă, în anul 2014 numărul celor care lucrau în industria modei fiind estimat între 60 și 75 de milioane de persoane, mult peste cele 20 de milioane, cât erau raportate în anul 2000. Cu toate acestea, producția tot mai mare de haine, rezultat al cererii crescute de pe piață și al unor modificări apărute în comportamentul consumatorilor (aceștia alegând să își schimbe garderoba mult mai des decât în deceniile anterioare, indiferent de multe ori de starea articolelor vestimentare deținute), a dus la crearea unei presiuni tot mai mari asupra mediului.
Astăzi, brandurile și designerii de modă care aleg să ia măsuri în acest sens sunt cei care, prin responsabilitate, duc moda mai departe, către un viitor cu un nivel scăzut de poluare și resurse reciclate, astfel încât mediul să fie cât mai puțin afectat. Tommy Hilfiger, binecunoscutul designer american, a fost unul dintre primii actori de pe scena modei care a înțeles importanța grijii față de mediu și a ales să ia decizii importante în acest sens. Acesta se află într-o misiune de a crea o modă care să nu irosească nimic și să întâmpine toate alternativele. În cadrul acestui demers, compania sa și-a stabilit ținte ambițioase și și-a unit forțele cu partenerii din industrie pentru a progresa. În august 2019, Tommy Hilfiger a semnat The Fashion Pact, alăturându-se cu mândrie unui grup de colaboratori cu idei similare pentru a avansa în continuare sustenabilitatea în domeniul modei. În 2019, Tommy Hilfiger a lansat, de asemenea, Jeans Redesign Guidelines cu Ellen MacArthur Foundation pentru a stabili cerințe minime privind durabilitatea articolelor, sănătatea materialelor, reciclabilitatea și trasabilitatea. În același an, Tommy Hilfiger s-a alăturat We Are Still In – the Fashion Industry Charter for Climate Action – și RE100, angajându-se să furnizeze 100% energie electrică regenerabilă în toate instalațiile deținute și operate până în 2030.
De curând, brandul Tommy Hilfiger a prezentat două modele de încălțăminte pe cât de cool, pe atât de responsabile față de mediu, proiectate folosind fibră din coajă de măr reciclată – o alternativă bio pentru piele, derivată din deșeurile industriei agricole. Aceasta este rezistentă și groasă, cu un impact asupra mediului mai mic decât alte alternative de piele vegană, care conțin de obicei cantități mari de materiale pe bază de fosile.
De asemenea, colecția Tommy Jeans Primăvară 2020 propune stiluri din denim 100% reciclat, ce prezintă printre altele fire de coasere realizate din sticle PET reciclate. Nici principalele colecții Tommy Hilfiger pentru femei, bărbați și copii din acest sezon nu au fost uitate, materialele textile reciclate și bumbacul organic fiind prezente în proporții impresionante, din grija față de mediu și față de consumatori.
Astfel, pe lângă tehnologia cojii de mere recent folosită, eforturile de circularitate ale lui Tommy Hilfiger includ oferirea de articole de îmbrăcăminte cu denim 100% reciclat, pene Re: Down® reciclate, 100% lână reciclată, 100% bumbac reciclat și multe altele. Misiunea lui Tommy Hilfiger se bazează pe strategia PVH Fashion Forward, un set de 15 priorități menite să reducă impacturile negative la zero, să crească impactul pozitiv și să afecteze pozitiv un milion de vieți.
Moda este și va rămâne o preocupare majoră a omului modern, însă onorarea unei cereri tot mai mari pe piață nu trebuie să ducă la uitarea unei responsabilități la fel de mari ca cea față de consumator: aceea față de mediul care ne înconjoară și ne susține zi de zi. Viitorul modei va fi unul sustenabil, în care materialele reciclate vor juca un rol principal.
# # #
Despre SARKK SA
SARKK SA, fondată în 1998, este distribuitor exclusiv Tommy Hilfiger în România, Grecia, Cipru, Bulgaria, Albania, Macedonia de Nord și Moldova. Produsele Tommy Hilfiger sunt prezente în magazinele TOMMY HILFIGER, buticuri și o rețea extinsă de magazine selecționate.
De la 1 iulie 2019, Sarkk SA a fost numită distribuitor exclusiv și partener de franciză al CALVIN KLEIN în România, Grecia, Cipru, Bulgaria, Albania și Macedonia de Nord.
SARKK S.A. a căutat întotdeauna echilibru și o creştere organică, condusă de valori CSR și de aceea este una dintre cele mai puternice companii din piață, dezvoltându-se constant, captând atenţia celor mai exigenţi consumatori.
Despre Tommy Hilfiger
Cu un portofoliu de brand ce include TOMMY HILFIGER și TOMMY JEANS, Tommy Hilfiger este unul dintre cele mai recunoscute grupuri de designer de lifestyle premium din lume. Obiectivul său este proiectarea și comercializarea de îmbrăcăminte și îmbrăcăminte sport de înaltă calitate pentru bărbați, articole de îmbrăcăminte și îmbrăcăminte sport pentru femei, îmbrăcăminte pentru copii, colecții de denim, lenjerie (inclusiv halate, pijamale și îmbrăcăminte de casă), încălțăminte și accesorii. Prin intermediul unor parteneri licențiați, Tommy Hilfiger oferi produse de lifestyle precum ochelari, ceasuri, parfumuri, costume de baie, șosete, mici articole din piele, articole de uz casnic și genți de voiaj. Linia de produse TOMMY JEANS constă în îmbrăcăminte din denim și încălțăminte pentru bărbați și femei. Colecția este completată de o varietate mare de genți, accesorii și parfumuri.