IKEA actioneaza cu fermitate impotriva escaladarii violentei domestice, prin lansarea campaniei "O casa sigura este o casa mai buna"

IKEA sprijină comunitatea și introduce două mecanisme pentru angajații afectați de COVID-19, inclusiv în ceea ce privește efectele violenței domestice

IKEA România lansează o campanie împotriva violenței domestice „O casă sigură este o casă mai bună”, ca răspuns la escaladarea acestei probleme sociale pe fondul pandemiei. Ca parte a campaniei, IKEA introduce două noi programe de asistență pentru angajații care se confruntă cu consecințe ale COVID-19, inclusiv violența domestică: Fondul de solidaritate IKEA și Programul de asistență pentru angajații IKEA.

Cu ajutorul Fondului de solidaritate IKEA, angajații care sunt victime ale violenței domestice pot primi sprijin financiar până la 31 august 2021. Pe de altă parte, Programul de asistență pentru angajații IKEA oferă sprijin psihologic pe tot parcursul zilei, în diverse domenii, precum și consiliere juridică. Ambele programe sunt disponibile și angajaților care sunt afectați într-un alt mod de pandemie, cum ar fi printr-o reducere semnificativă a venitului familiei, o spitalizare de lungă durată sau celor care au copii expuși riscului de coronavirus.

„Egalitatea a fost întotdeauna parte din ADN-ul nostru. Prin implementarea în România a campaniei “O casă sigură este o casă mai bună”, vrem să abordăm un aspect important al spectrului egalității de gen, și anume violența. Ne propunem să creștem gradul de conștientizare față de responsabilitatea pe care o avem cu toții în sprijinirea victimelor, care nu sunt doar femeile, ci întreaga familie, mai ales că, în prezent, această problemă escaladează din cauza COVID-19. De aceea, prezentăm prin imagini de impact spații de acasă unde totul pare perfect, cu excepția unui detaliu care sugerează că ceva în neregulă se întâmplă în acea casă. Și anume faptul că violența împotriva femeilor este o violență împotriva întregii familii și transformă casa într-un loc nesigur pentru toată lumea.”, a declarat Violeta Neniță, Market Manager IKEA România.

Începând din noiembrie 2019, IKEA contribuie, de asemenea, la dezvoltarea comunității prin mai multe donații de bunuri și servicii, care au fost realizate în parteneriat cu Casa Buna și Fundația Open Door – IKEA a amenajat o casă sigură în București și a sprijinit peste 100 de femei, victime ale violenței domestice sau ale traficului de persoane în România. Valoarea totală a acestor donații a depășit 23.000 de euro și a inclus paturi, saltele, scaune, frigidere, unități de depozitare și diverse piese de mobilier, precum și alimente și echipamente de protecție împotriva coronavirusului.

În magazine, în timpul celor 16 zile de Activism împotriva Violenței bazate pe Gen, IKEA va promova, de asemenea, numărul de telefon de urgență unde victimele violenței domestice pot solicita ajutor: 0800 500 333, linie administrată de ANES (Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse pentru Femei și Bărbați).

„Să învingi violența domestică seamănă cu învingerea forței de gravitație când încerci să te desprinzi de sol: e nevoie de multă energie. Fără o rețea de suport în jur, orice om se prăbușește când e tras în jos. Mai mult ca oricând, în pandemie este esențial suportul de la egal la egal oferit de Rețeaua Învingătoarelor prin grupuri online, dar și serviciile specializate la care asigurăm acces, și ne bucurăm să primim susținerea IKEA. Dacă ai trecut printr-o relație abuzivă, dacă vrei să ajuți, alătură-te comunității SiEuReusesc!”  a declarat Camelia Proca, președinta Asociației pentru Libertate și Egalitate de Gen (A.L.E.G.), organizație neguvernamentală și non-profit, ale cărei programe sunt deseori dezvoltate cu sprijinul Fondului IKEA pentru Egalitatea de Gen. #SiEuReusesc, programul susținut de IKEA, este cea mai mare comunitate din țara formată din acele femei care au reușit să depășească violența domestică, femei care îi inspiră pe ceilalți să facă primul pas către o viață fără violență. Curajoase împreună este cel mai recent eveniment local organizat de A.L.E.G în perioada 25 – 27 noiembrie, cu sprijin din partea Fondului IKEA pentru Egalitatea de Gen.

IKEA România • Magazinul IKEA Băneasa a fost inaugurat pe 21 martie 2007, fiind urmat de magazinul Pallady, care și-a întâmpinat primii vizitatori pe 24 iunie 2019. Cele două magazine pun la dispoziția clienților peste 9,500 de produse funcționale și accesibile, astfel încât cât mai mulți oameni să își poată permite să aibă o locuință primitoare și confortabilă. Pentru a aduce articolele brandului cât mai aproape de cât mai mulți oameni, IKEA a deschis centre de livrare în Brașov, București, Cluj, Constanța, Iași și Timișoara. În timpul anului fiscal 2019 (01.09.2019-31.08.2019), magazinele IKEA din România au primit peste 3,6 milioane de vizitatori, în timp ce website-ul www.ikea.ro a înregistrat peste 22 de milioane de accesări.

Ingka Group • Grupul Ingka (Ingka Holding B.V. și entitățile sale controlate) este unul dintre cele 12 grupuri diferite de companii care deține și operează IKEA în baza unor acorduri de franciză cu Inter IKEA Systems B.V. Ingka Group are trei domenii de activitate: IKEA retail, Ingka Investments și Ingka Centres. Grupul Ingka este partener strategic în sistemul de franciză IKEA, operând 374 magazine IKEA în 30 de țări. Aceste magazine au avut 839 de milioane de vizite în timpul anului financiar 2019 și 2.6 miliarde de vizite pe platforma www.Ikea.com. Grupul Ingka operează afaceri sub viziunea IKEA – de a crea o viață de zi cu zi mai bună pentru și mai mulți oameni, oferind o gamă largă de mobilier, accesorii şi soluţii funcţionale, cu un design de calitate, la preţuri cât mai accesibile celor mai mulţi oameni.