Incepe Romanian Design Week 2023, cel mai mare festival dedicat industriilor creative locale

RDW prezinta intre 12 si 28 mai cea mai ampla editie de pana acum, care transforma Bucurestiul in Capitala designului romanesc

The Institute deschide cea de-a 11-a editie a Romanian Design Week, un proiect prezentat de UniCredit Bank, vineri, 12 mai. Epicentrul festivalului va fi Piata Amzei, unde vor fi expuse peste 160 de proiecte de arhitectura si design, in timp ce alte 100 de evenimente vor avea loc in tot Bucurestiul in timpul festivalului.

RDW 2023 investigheaza si propune, sub tema „Connections”, designul ca instrument valoros pentru abordarea si solutionarea preocuparilor legate de cum ne putem conecta unii cu altii si cum putem crea spatii comune de dialog, intr-o lume in permanenta schimbare.

Festivalul se concentreaza in acest an pe crearea de conexiuni intre industriile creative locale, operatorii culturali si comunitatile creative, dar si pe conectarea publicului larg cu cele mai recente si inovatoare proiecte locale de arhitectura si design.

Piata Amzei – reintegrata in circuitul urban, pentru o experienta completa a designului local

In Piata Amzei va avea loc RDW Exhibition, un proiect realizat de Primaria Sectorului 1, impreuna cu The Institute. 162 de lucrari din 6 specializari diferite, de la arhitectura la design interior, design grafic, design de produs, ilustratie si moda, vor fi prezentate publicului larg, care va avea acces liber in expozitie.

Proiectele prezentate in cadrul RDW Exhibition au fost selectate atat de curatori romani de renume, cat si de specialisti de talie internationala, dintr-un total de peste 400 de lucrari inscrise in call-ul initial de proiecte.

In cadrul expozitiei, care anul acesta se desfasoara pe doua etaje, vizitatorii vor putea sa se inspire pentru propriile amenajari din categoria de design interior, dar si sa vada obiecte cu un design spectaculos, printre care pantofi printati 3D, obiecte realizate din materiale reciclate sau articole vestimentare realizate cu multa preocupare pentru sustenabilitate.

„Piata Amzei este unul dintre spatiile-cheie din centrul Bucurestiului, cu o istorie importanta in memoria orasului, pe care cu totii ni-l dorim reintegrat in circuitul urban. Editia de anul acesta isi propune sa fie un exercitiu de revitalizare a pietei si un studiu de caz care sa demonstreze cat de mare este potentialul acestui spatiu pentru oras si pentru locuitorii sai deopotriva. Pastrand functiunea de piata agro-alimentara, ajutata de un continut cultural unic, vrem sa demonstram ca piata poate deveni un loc de intalnire pentru reprezentantii industriilor creative, dar mai ales pentru publicul larg, care va redescoperi cu aceasta ocazie un spatiu public foarte valoros, in care-si poate petrece timpul liber”, a explicat Andrei Bortun, CEO The Institute.

In premiera anul acesta, in afara de proiectele prezentate in expozitia din Piata Amzei, au fost selectate si o serie de lucrari care vor fi prezentate ca bune practici – exclusiv online, pe site-ul Romanian Design Week, aici.

Experienta din Piata Amzei este completata si de alte formate importante ale #RDW2023:

– Young Design powered by Diploma propune perspectiva noii generatii de artisti, arhitecti si designeri romani, intr-o expozitie multidisciplinara. In cadrul acestui nou format din cadrul festivalului, publicul larg va explora preocuparile tinerilor creativi, admirand peste 30 de expozanti, absolventi recenti ai facultatilor cu profil creativ din toata tara, care expun proiecte de arhitectura, design de produs, design grafic, moda, ilustratie si design grafic. Expozitia are ca parteneri: Globalworth, Primaria Municipiului Bucuresti prin Expo Arte, Primaria Sectorului 1.

– RDW Social este programul de socializare din cadrul festivalului si este prezentat de IQOS. Anul acesta, RDW Social propune o serie de petreceri si contexte de networking, care creeaza ocazii de intalniri, discutii si socializare intre creativi si publicul larg. RDW Social are ca parteneri Kozel si Jidvei.

– RDW Market este galeria de design din Piata Amzei, unde designul romanesc poate fi descoperit si achizitionat de catre vizitatori. Intr-un spatiu ce incurajeaza consumul de design local, RDW Market cuprinde o serie de magazine-capsula cu obiecte speciale, pe care publicul larg le poate descoperi, admira si lua acasa. Partenerii RDW Market sunt: Urban Monkey, Fru-fru, Jidvei.

– Creative Corner consta in expozitia Circular Catalysts, rezultatul colaborarii intre designeri, artisti si mestesugari din Romania si Marea Britanie. Expozitia prezinta fotografii, texte si obiecte ce ilustreaza puterea designului interdisciplinar si a dialogului. Circular Catalysts este realizat de British Council Romania, in parteneriat cu Institutul Cultural Roman.

De asemenea, publicul adult va avea ocazia sa descopere, tot in Piata Amzei, instalatia „Echoes of Presence”. Aceasta isi propune sa ofere o experienta prin care prezenta vizitatorilor influenteaza ambientul si perceptia celorlalti, printr-o serie de senzori ce declanseaza efecte spectaculoase in trei spatii diferite. Instalatia a fost aleasa de comunitate, in urma unui concurs RDW x IQOS, si este dezvoltata de Alina Rizescu, Bogdan Stefanescu, Alin Tatu si Denis Flueraru, cu sprijinul IQOS.

Cel mai amplu program de evenimente satelit de pana acum: peste 100 de evenimente de explorat in timpul festivalului

In perioada 12–28 mai, peste 100 de evenimente se desfasoara in Capitala, ca parte din programul RDW Design GO! Acestea sunt organizate in jurul a 4 Design Districts din Bucuresti: Cotroceni, Dorobanti-Floreasca, Ioanid-Icoanei si Cartierul Creativ.

Romanian Design Week propune astfel cel mai amplu program de evenimente satelit din toate editiile de pana acum, dezvoltat in jurul unor cartiere si zone istorice importante ale Bucurestiului. RDW Design GO! cuprinde un program divers de discutii, expozitii, workshop-uri si ateliere deschise, destinate atat publicului larg consumator de design, cat si profesionistilor. Harta festivalului poate fi consultata aici.

Noaptea Studiourilor de Arhitectura, un format original Romanian Design Week, va avea loc joi, 25 mai. Timp de o seara, 16 studiouri de arhitectura din Bucuresti isi deschid birourile si spatiile de lucru pentru colegi, prieteni si publicul larg, intr-o initiativa de prezentare a celor mai recente proiecte, dar si de organizare a unor intalniri sociale. Partenerii acestui format RDW sunt: Cemacon, Kozel, Urban Monkey, Fru-Fru, Jidvei, Igloo, Zeppelin.

Pentru al doilea an consecutiv, Romanian Design Week da voce profesionistilor din domeniile creative prin RDW Talks, un proiect dezvoltat in parteneriat cu Black Rhino Radio si prezentat de UniCredit Bank & The Institute. Cele mai creative minti din Romania si nu numai – nume ca Eliza Yokina, Corvin Cristian, Lucian Broscatean, Radu Manelici, Dragos Motica, Nils Bader, Diego Calderon, Dario Franchini si altii –, sunt parte dintr-o serie de podcast-uri sustinute de Institutul Cultural Roman si British Council.

Un demers inedit pentru aceasta editie este si UniCredit LAB, o initiativa strategica a UniCredit Bank, in colaborare cu The Institute, care propune un program intens de educare prin prezentari si sesiuni de mentorat sustinute de o serie de antreprenori locali cunoscuti din industriile creative si desfasurate pe parcursul a trei zile, pentru 10 business-uri preocupate de dezvoltarea sustenabila a afacerii lor.

„Este al 11-lea an ca partener principal al Romanian Design Week si pentru noi este o mare bucurie sa vedem evolutia frumoasa pe care acest proiect a avut-o, devenind un adevarat reper al industriei. Avem, iata, un spatiu dedicat creativitatii din arhitectura, design interior, design grafic, de produs, ilustratie si moda, la care publicul va avea acces – o manifestare cultural-creativa ce contribuie atat la cresterea sectorului in sine, cat si a consumului de astfel de manifestari printr-un demers de educare a publicului. Aceasta directie raspunde misiunii asumate a UniCredit, aceea de a sustine comunitatile sa creasca – o comunitate care, in acest caz, e formata din industrii cu un potential urias de a contribui la nivelul de educatie si cultura a unei societati”, spune Anca Ungureanu, Director Identitate si Comunicare UniCredit Bank.

Acces gratuit la cea mai ampla editie Romanian Design Week de pana acum

Romanian Design Week poate fi vizitat de luni pana vineri in intervalul 12:00–22:00, iar in weekend intre orele 10:00–22:00. In data de 12 mai, la vernisajul RDW Exhibition din Piata Amzei, intrarea se face incepand cu ora 18:00, iar expozitia poate fi vizitata pana la ora 23:00.

RDW este parte din circuitul oficial Noaptea Muzeelor din data de 13 mai, cand expozitia din Piata Amzei va putea fi vizitata in program prelungit, pana la miezul noptii.

Accesul este gratuit si se face in baza unei rezervari prealabile aici sau direct la intrare.

Programul complet al festivalului poate fi accesat aici. Mai multe detalii se gasesc pe canalele de comunicare Romanian Design Week: website, Facebook, Instagram si pe pagina de Facebook a evenimentului.

***

Un proiect The Institute
Prezentat de UniCredit Bank
Parteneri: IQOS, Cemacon, Kozel, Electrolux, Globalworth, Urban Monkey, Fru-Fru, Jidvei
Proiect cultural finantat de Ministerul Culturii
Cu sprijinul: Primaria Municipiului Bucuresti, ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti
Partener culturali: Primaria Sectorului 1, Institutul Cultural Roman, British Council
Parteneri media strategici: Pro TV, Euromedia, Rock FM, Hotnews, YOOH
Parteneri media: Radio Romania Cultural, Igloo, Revista Zeppelin, Arhitext, Designist, Molecule F, Modernism, Lovedeco, B365.ro, aiciastat.ro, feeder.ro, munteanurecomanda.ro, Revista Atelierul, IQAds, Zile si Nopti, Glamour, The Woman, Inspirationist, Contemporary Lynx, World Architecture Community
Partener comunicare: Black Rhino Radio
Echipa de creatie: Radu Manelici, Claudia Draghia, Sebastian Pren
Partener monitorizare: MediaTrust

Despre The Institute

The Institute promoveaza industriile creative din Romania, urmarind sa contribuie la modernizarea Romaniei. The Institute initiaza si organizeaza evenimente de peste 25 de ani si a construit o comunitate ce reuneste antreprenori, profesionisti si publicul industriilor creative din Romania.

Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ in tara, creste si diversifica audienta atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agentiilor si manufacturilor, promoveaza antreprenorii si profesionistii creativi pe plan national si international. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA, al Galei Societatii Civile, Internetics, Cartierul Creativ, combinat.ro si initiator al ASAP Romania.

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a UniCredit, banca comerciala paneuropeana simpla si de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate si de Investitii, oferind bazei sale de clienti o retea unica vest, central- si est-europeana. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management si UniCredit Services.