Mancarea vegana, din ce in ce mai cautata de romani. Prajiturile, burgerii si nuggets vegane, in topul comenzilor Glovo

● București, Cluj-Napoca, Iași, Constanța, Brașov, orașele în care au fost înregistrate cele mai multe comenzi de preparate vegane

Glovo, platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de produse, prezintă cu ocazia aniversării a 10 ani de la apariția trendului Veganuarie (vegan + ianuarie), prin care oamenii sunt încurajați să renunțe pe întreg parcursul lunii la consumul produselor de origine animală, principalele tendințe în rândul românilor privind consumul preparatelor vegane.

Potrivit datelor Glovo, România se situează pe locul al doilea la nivel global în ceea ce privește consumul produselor vegane, din cele 25 de țări în care operează Glovo, după Spania.

Comenzile de preparate vegane au crescut în 2023 cu peste 8% față de 2022, 77% dintre acestea provenind de la restaurante, în timp ce 23% sunt comenzi plasate de la supermarket. De asemenea, 35% dintre partenerii Glovo care furnizează produse vegane sunt business-uri mici, locale. La nivel național, numărul partenerilor care pregătesc preparare vegane a crescut cu 21%. În același timp, la nivel global comenzile de mâncare vegană au crescut anul trecut cu 6.6% față de 2022.

Prânzul, perioada preferată pentru mâncărurile vegane

Comparativ cu anul anterior, românii au cheltuit cu 12% mai mult pentru mâncare vegană în 2023. Prânzul este perioada preferată din zi în care sunt efectuate cele mai multe comenzi, 29% dintre acestea fiind realizate în intervalul orar 11:00 – 13:00.

Totodată, în topul orașelor cu cea mai mare creștere a comenzilor pentru acest tip de produse se numără Râmnicu Vâlcea, Mediaș, Târgoviște, Vaslui și Alba Iulia, unde apetitul pentru preparatele vegane este din ce în ce mai mare.

Despre Glovo
Glovo este una dintre cele mai importante aplicații de livrare din mai multe categorii care conectează utilizatorii cu companii și curieri, oferind servicii la cerere de la restaurante locale, supermarketuri și magazine. Viziunea Glovo este de a oferi tuturor acces facil la tot ce se află în orașul lor, astfel încât utilizatorii noștri să se poată bucura de ceea ce își doresc, când doresc, unde doresc. Fondată în 2015 la Barcelona, operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.