Prima impresie contează întotdeauna în afaceri, iar costumul unui domn este, de cele mai multe ori, cartea de vizită cea mai importantă în cadrul primei întâlniri. De aceea, garderoba nu este un factor de neglijat și trebuie aleasă atent, în funcție de profesia practicată.
Ambasadorii
“Doriți să vă inspirați pentru o ținută neutră, potrivită oricărei ocazii, ce nu va da greș niciodată la o întâlnire de afaceri, indiferent de natura sa? Urmăriți garderoba ambasadorilor!
Exclusiv constituită din elementele clasice: costumul bleumarin, gri închis sau negru, fără dungi sau carouri. Extremele se constituie în țesăturile cu un tipar foarte discret, observabil de la maxim 50 de cm distanță. Accesoriile vor urma același trend: cravate foarte clasice, modele sobre de bleumarin, negru sau gri, fără batistă de buzunar.” explică Vlad Mariș, fondator Mariș – Made to Measure.
Avocații
“Avocații sunt mereu implicați în negocieri, într-un război psihologic cu interlocutorul, de aceea trebuie să se folosească de orice armă pentru a câștiga!
Astfel, deși vor practica o ținută foarte elegantă, vor împinge limitele din exemplul anterior. Avocații vor prefera costumele cu dungi evidente, uneori în culori contrastante față de culoarea de bază (un costum gri închis cu dungi roșii sau un costum bleumarin cu dungi albe) sau carouri. În plus, își permit să se îmbrace și în functie de sezon: iarna vor purta culori mai închise, iar vara culori mai deschise, cu accente vii (gri deschis, bleu, costumul crem – specific verii).
Vor rămâne eleganți purtând cămăși în culori diferite (roz, bleu mai intens, lila), dar și cămăși în dungi sau pătrate, întotdeauna asortate perfect costumului. Cravata poate fi orice culoare, respectând totuși asortarea cu nuanțele costumului și a cămășii. Batista este des întâlnită, de la cea albă, de bumbac, până la batiste de mătase, neglijent aranjate în buzunar, cu diferite culori și tipare.”, adaugă Vlad Mariș.
C.E.O.
“În acest caz costumele vor fi alese în special în funcție de profilul companiei – un C.E.O. al unei companii IT va avea o ținută mai relaxată comparativ cu un C.E.O. al unei bănci.
Vor practica aproape întotdeauna o ținută elegantă, dar își vor exprima mult mai liber personalitatea și gusturile. Vor alege cele mai interesante tipare de țesături (dungi și carouri în contrast, un tipar unic și absent în ținutele de zi cu zi) și culorile cele mai neobișnuite (bleu deschis, crem, chiar și roșu sau verde).
Cămășile și accesoriile vor fi la fel de îndrăznețe: culori și tipare deosebite, cravate, eșarfe, batiste inedite. Chiar și șosetele vor fi alese în contrast (asortate la batistă).” , detaliază Vlad Mariș.
Oamenii din vânzări
Pentru a vinde, ei se vor inspira în ținute din toate categoriile descrise mai sus, în funcție de situația în care se află. Uneori vor fi ambasadorii firmei, alteori echivalentul CEO-ului, transmițând încredere și siguranță viitorilor clienți; dar pot avea și rolul de avocați care luptă pentru realizarea intereselor companiei.
Există și o serie de reguli generale ale ținutei profesionale pe care trebuie să le urmeze orice domn:
1. Să poarte un costum ce i se potrivește ca măsură (de aceea pot alege să își construiască un costum la comandă, adaptat pe măsurile sale personale). Nu va alege niciodată un costum prea lung la mâneci (palmele nu trebuie să fie acoperite de mâneci), cu pantalonii prea lungi (maxim un fald în partea din față, iar la spatele pantofului să cadă perfect drept).
2. O garderobă trebuie construită începând cu elementele de bază (costumul bleumarin și cel gri), apoi se vor adăuga elementele ce îi descriu stilul personal și gusturile.
3. Pantofii vor fi aproape întotdeauna maron (pentru costumele bleumarin) și negri (pentru costumele gri).
4. Cel mai practic costum pentru mediul profesional este cel la doi nasturi, cu două șlițuri la spate și reverul drept sau crestat (gulerul și reverul formează un unghi drept).
5. O ținută elegantă nu va fi influențată niciodată de moda unui anumit an.
Vlad Mariș este unul dintre cei mai cunoscuți consultanți în domeniul vestimentar din România, fondator al Mariș – Made to Measure, vestimentație la comandă, pentru bărbați. Fascinat de eleganța masculină, de materiale premium și de croiala perfectă, Vlad Mariș înființează în 2013 pe piața românească Mariș – Made to Measure, o declarație deschisă de eleganță. Personalizarea completă şi grija pentru fiecare element vizual, calitatea deosebită a materialelor, consultanţa specializată, țesături ce poartă marca unor celebre companii italiene sau britanice, sunt doar câteva caracteristici ale conceptului Made to Measure.
Mariș – Made to Measure punctează alura unui gentleman prin costume, cămăși, accesorii sau prin consiliere vestimentară. Detalii suplimentare pe site și pe pagina de Facebook.