Cele peste 1.500 de magazine ce functioneaza pe MerchantPro, platforma romaneasca SaaS de e-commerce, au raportat cresteri de aproape 50% in valoarea vanzarilor in perioada 13-16 noiembrie, weekendul prelungit dedicat campaniilor de Black Friday si Cyber Monday.
Cresterea echivaleaza pentru multe dintre aceste magazine cu vanzarile dintr-o luna medie.
Contextul actual a reorientat comerciantii catre online, insa avand in vedere perioada prelungita de restrictii si noul comportament de cumparare al romanilor, anul 2020 a fost marcat de promotii si reduceri constante pentru e-shopuri. Campaniile de Black Friday au venit pe acest trend marcat de discounturi, insa rezultatele arata ca acestea nu au fost influentate negativ de promotiile precedente, dimpotriva. Astfel, la nivel de valoare a vanzarilor, in perioada 13-15 noiembrie s-au inregistrat cresteri de 47%, respectiv de 31% in numarul comenzilor, fata de Black Friday 2019.
Cifrele inregistrate au fost chiar usor peste estimarile noastre, care se situau undeva la 35% crestere fata de anul trecut. Am observat ca a crescut inclusiv valoarea medie a comenzilor, ceea ce a generat cifre mai mari pentru magazinele de pe platforma ecommerce MerchantPro. Ne-am bucurat sa vedem ca magazinele de pe platforma si-au luat masuri din timp pentru a avea un flow eficient, iar pentru magazinele aflate la primul Black Friday a fost momentul ideal pentru a se face remarcate, a precizat Arthur Radulescu, CEO MerchantPro.
Cyber Monday, crestere spectaculoasa de 70% in valoarea comenzilor
Dinamica pozitiva a continuat si luni, 16 noiembrie, pe fondul faptului ca multe magazine au ales sa continue promotiile si in aceasta zi. Unele au facut o promotie speciala, respectand traditia din comertul american, mergand pe reduceri noi marcate Cyber Monday, insa cele mai multe au preferat sa pastreze campania existenta, de Black Friday. Astfel, s-au inregistrat cresteri de 44% in numarul comenzilor, respectiv 70% in valoarea vanzarilor.
Cele mai dinamice domenii au fost, de Black Friday, IT, inclusiv diverse accesorii, fashion, beauty, home&deco, dar si produse de ingrijire, curatenie etc.
Trendul ascendent va continua si in perioada urmatoare, marcata de sarbatorile de iarna. Recomandarile MerchantPro sunt ca toti comerciantii sa-si adapteze strategia de marketing astfel incat sa-si pastreze vizibilitatea in zgomotul evident de promotii ce urmeaza, punand-o in acord cu resursele tehnice si un flow coerent in proceduri, de la comanda la livrare.
###
Despre MerchantPro
MerchantPro este noua identitate a platformei autohtone ShopMania BIZ. Platforma MerchantPro este folosita la nivel regional, iar peste 5000 magazine online i-au utilizat functionalitatile in cei peste 10 ani de prezenta pe piata.
MerchantPro este un proiect al companiei ShopMania Net, care se adreseaza antreprenorilor din ecommerce din Romania si Europa, prin functionalitati competitive de ecommerce, servicii profesioniste de suport si solutii personalizate, adaptate necesitatilor specific de dezvoltare. Â
ShopMania Net a avut o cifra de afaceri de 1 milion de euro in 2019. Compania opereaza comparatorul de preturi Shopmania.ro si platforma de e-commerce MerchantPro, care reprezinta 50% din business.