
Începe testarea pentru parcare și încărcare automată
– Bosch și Volkswagen, filiala Cariad testează parcarea și încărcarea fără șofer pe baza parcării automatizate cu valet.
– Serviciul de parcare automatizată include acum încărcarea automatizată a autovehiculelor electrice.
– Obiectivul este de a asigura avantaje suplimentare pentru clienții auto prin combinarea serviciilor de parcare și încărcare automatizată.
– Încărcarea automatizată va facilita drumul către electromobilitate.
Găsirea unui loc de parcare poate fi obositoare și poate necesita mult timp, mai ales în parcări labirintice, iar găsirea ulterioară a autovehiculului poate fi la fel de dificilă. Căutarea unui punct de încărcare gratuită este o poveste similară. Împreună cu Volkswagen, filiala Cariad, Bosch testează în momentul de față încărcarea automatizată cu valet. Această soluție, care se bazează pe sistemul automatizat de parcare cu valet oferit de Bosch, ghidează autovehiculele electrice fără șofer către un spațiu de parcare neocupat, dotat cu un punct de încărcare, unde un robot de încărcare asigură reîncărcarea automată. După finalizarea reîncărcării, autovehiculul efectuează fără șofer manevre către un alt loc de parcare. Bosch și Cariad testează acum tehnologia necesară în două parcări interne din Germania: în parcarea personalului Cariad din Ingolstadt, cele două companii testează parcarea fără șofer prin parcarea automatizată cu valet, în timp ce încărcarea fără șofer cu încărcare automatizată cu valet este testată în parcarea Bosch din Ludwigsburg aflată în dezvoltare. Iar în cadrul evenimentului CES 2024 din Las Vegas, Bosch prezintă în momentul de față și tehnologia necesară pentru încărcarea automatizată.
Electromobilitate: automatizare pentru a reduce dubiile cu privire la autonomie
Încărcarea ușoară și simplă se află în fruntea listei de dorințe pentru șoferii de autovehicule electrice. Dar experiența lor de zi cu zi este diferită: cozi lungi la punctele de încărcare, taxe de blocare pentru deconectarea prea târzie a cablului de alimentare și manipularea cablului. Prin abordarea acestor provocări, încărcarea automatizată cu valet sporește considerabil confortul clienților atunci când încarcă autovehiculele electrice. În plus, tehnologia oferă o serie de avantaje pentru producătorii auto, operatorii de puncte de încărcare, operatorii de parcări și furnizorii de energie. Iar pentru mediu, autovehiculele electrice înseamnă o reducere a emisiilor de carbon aferente traficului rutier.
„Automatizarea joacă un rol cheie în revoluția mobilității și tranziția către electromobilitate. Cele două servicii ale noastre, parcare automatizată cu valet și încărcare automatizată cu valet, fac experiența de mobilitate mult mai ușoară pentru utilizatori”, spune Manuel Maier, vicepreședinte al sectorului de produse pentru parcare intersectoriale, de Nivel 4 din cadrul Bosch. „Simplificând reîncărcărea autovehiculelor electrice reduce temerile oamenilor cu privire la autonomie și este esențială pentru ca electromobilitatea să fie acceptată pe scară largă. Având în vedere acest lucru, Bosch și Cariad pot face parcarea și încărcarea și mai eficiente și mai confortabile.”
Rolf Dubitzky, șeful departamentului de parcare din cadrul Cariad, vede, de asemenea, un mare potențial în această colaborare: „Suntem extrem de încântați să modelăm viitorul parcării și încărcării automatizate împreună cu Bosch. Colaborarea noastră ne permite să testăm tehnologiile într-un stadiu incipient al dezvoltării autovehiculului, astfel încât produsul final să fie de încredere și să ofere clienților cea mai bună experiență de utilizare posibilă.”
Serviciul de încărcare: ruta automatizată pentru și mai mult confort
Infrastructura ghidează autovehiculul către spațiul de parcare, unde un robot deschide clapeta de încărcare și introduce automat cablul de încărcare, scoțându-l după ce bateria autovehiculului este complet încărcată. Autovehiculul se întoarce apoi la un loc de parcare obișnuit, eliberând locul de încărcare pentru următorul autovehicul electric cu bateria descărcată. Toate acestea fac posibilă reîncărcarea și parcarea fără interacțiune umană a mai multor autovehicule. Acest lucru sporește eficiența infrastructurii de încărcare, optimizează utilizarea punctelor de încărcare și scutește clienții de neplăcerea așteptărilor lungi la punctele de încărcare.
Parcarea automată cu valet este primul serviciu de parcare SAE Nivel 4 fără șofer din lume și funcționează în parcarea P6 de pe aeroportul din Stuttgart de aproximativ un an. De asemenea, Bosch a început să echipeze alte parcări din Germania cu tehnologia acestei infrastructuri.
Sectorul de Mobilitate este cel mai mare sector de activitate al Grupului Bosch. În 2022, cifra sa de vânzări a ajuns la 52,6 miliarde de euro sau puțin sub 60 de procente din vânzările totale ale grupului. Astfel, Grupul Bosch a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori din industria auto. Sectorul de Mobilitate urmărește viziunea unei mobilității sigure, sustenabile și incitante. Pentru clienții săi, rezultatul include soluții integrate de mobilitate. Principalele domenii de activitate ale diviziei sunt tehnologia de injecție și componente periferice ale sistemului de propulsie pentru motoarele cu ardere internă, diferite soluții pentru electrificarea sistemului de propulsie, sisteme de siguranță ale autovehiculelor, asistență pentru șofer și funcții automate, tehnologie pentru un sistem de infotainment ușor de utilizat, precum și comunicarea autovehicul – autovehicul și autovehicul – infrastructură, concepte de service auto și tehnologie și servicii pentru domeniul aftermarket. Compania Bosch este autorul unor inovații importante din industria auto, cum ar fi gestionarea electronică a motorului, sistemul antiderapare ESP și tehnologia diesel common-rail.
Grupul Bosch este prezent de 29 de ani în România și are aproximativ 9.830 de angajați în șase entități. În 2022, Bosch a generat vânzări consolidate în valoare de 512 milioane de euro pe piața din România. Valoarea totală netă a vânzărilor, incluzând vânzările companiilor neconsolidate și livrările interne către afiliați, a ajuns la 2,1 miliarde de euro. Pe lângă centrele sale de cercetare și dezvoltare din Cluj și București și fabricile din domeniul Soluțiilor de mobilitate din Cluj și Blaj, Bosch mai operează o unitate de producție din domeniul Tehnologiei industriale, tot la Blaj, precum și un centru pentru soluții de externalizare a proceselor de afaceri, la Timișoara. În București, Bosch administrează un birou de vânzări pentru produsele sectoarelor de activitate Soluții de mobilitate, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie. În plus, tot în capitala României se află și o filială a BSH Hausgeräte GmbH, activă pe piața aparatelor electrocasnice.
Informații suplimentare sunt disponibile online la www.bosch.ro.