Nespresso România duce consumul de cafea în zona premium oferind cafele excepționale, abonamente de cafea și espressoare, sesiuni de masterclass și acompaniază cu mândrie experiențe de fine dining create de partenerii strategici și Chefi de top. Toate aceste lucruri se desfășoară cu atenție și grijă pentru mediul înconjurător, cu o amprentă de carbon neutră și cu accelerarea planurilor de sustenabilitate prin proiecte locale de circularitate, recondiționând espressoarele utilizate.
Nespresso este cunoscut în întreaga lume și datorită modelului său unic de business direct către consumator, fiind una dintre puținele cafele, dacă nu chiar singura, care se distribuie prin intermediul propriei rețele de magazine si pe propriile canale de ecommerce: website și aplicație.
”Acest model direct către consumator asigură o satisfacție ridicată clienților noștri, întrucât relațiile pe care le construim cu ei sunt deosebit de trainice și personalizate. De aproape opt ani ne mândrim în Romania cu unele dintre cele mai înalte scoruri în ceea ce privește intenția de recomandare a clienților noștri cu privire la produsele și serviciile Nespresso, acestea situându-se mereu între 83% și 86% – un scor excepțional pentru orice jucător din industria produselor sau a serviciilor de lux”, spune Ana-Maria Doxan, Business Executive Officer la Nespresso România, Nestlé România.
Ajungem mai aproape de consumatori prin experiențe desăvârșite:
Anul 2023 a venit cu 2 lansări importante, atât în gama pentru consum acasă, cât și în gama Profesională. Pentru sistemele Vertuo și Original, Nespresso tocmai a lansat pe piața locală sortimente din gama Reviving Origins. Iubitorii de cafea pot degusta cafelele unice din Cuba, Columbia și Uganda începând cu această lună. Prin programul Reviving Origins, Nespresso rescrie povestea unor cafele deosebite din zone afectate de schimbări climatice sau sociale. Pentru gama Profesională, brandul a lansat în acest an gama Exclusive Selection. Sortimentele Exclusive Selection provin din terroir-uri necunoscute sau neexplorate din Nepal sau Galapagos, oferind o experiență memorabilă și o oportunitate unică de a spune povești despre metode foarte inedite de a culege și procesa planta de cafea.
Una dintre cele mai importante realizări din acest an pe piața locală este extinderea lanțului de magazine Nespresso prin expansiunea punctului de vânzare din Timișoara într-un Boutique, oferind o experiență completă iubitorilor de cafea, deschiderea primului punct de vânzare din Iași, respectiv apropiata deschidere a primului punct de vânzare din Constanța.
“În primul rând, am creat abonamente de cafea sau de espressoare pentru a răspunde cât mai bine nevoilor membrilor noștri: comenzi lunare automate, credit pentru produsele preferate – capsule, accesorii si espressoare, livrare gratuită și beneficii pentru senioritate. Consumatorii au nevoie de rapiditate, își doresc beneficii extra și recunoașterea loialității. O altă modalitate prin care completăm experiența memorabilă Nespresso este prin lansarea sesiunilor de Masterclass ținute de Coffee Ambassador Nespresso pentru membri, clienți și parteneri. Am început această inițiativă în acest an și am ținut deja peste 10 sesiuni despre arta cafelei și unicitatea sortimentelor noastre. Iar o altă modalitate prin care creăm momente cu adevărat unice și speciale este prin experiențe fine dining. Cafeaua Nespresso este integrată în aceste experiențe culinare de lux, prin pairing cu preparate extraordinare sau integrată în rețete unice create de Chefi de top, dezvăluind note și profiluri aromatice memorabile”, a menționat Ana-Maria Doxan.
Aceste proiecte, care au în centru consumatorul, sunt dublate de inițiative menite să reducă impactul asupra mediului. Nespresso a lansat de curând raportul de sustenabilitate – The Positive Cup. În 2022 Nespresso și-a îndeplinit angajamentul comunicat în septembrie 2020 ca fiecare ceașcă de cafea Nespresso să aibă o amprentă de carbon neutră, iar în prezent, compania lucrează la îndeplinirea obiectivului Net Zero. Pașii urmați de Nespresso pentru atingerea obiectivului Net Zero sunt agricultura regenerativă, plantarea de 32 de milioane de arbori în perioada 2021-2030, inovații în produse și sisteme, precum și optimizarea energiei și logisticii.
Circularitatea are un rol esențial în strategia de sustenabilitate a companiei, iar pe lângă implementarea unei infrastructuri locale proprii de colectare și reciclare a capsulelor utilizate, compania a lansat în 2022 și progamul RELOVE, prin care recondiționează espressoare utilizate. Astfel, brandul vine în completarea eforturilor de circularitate a capsulelor, cu soluții pentru reutilizarea espressoarelor. De la lansarea programului RELOVE, în februarie 2022, aproximativ 300 de espressoare au fost recondiționate, găsindu-și noi utilizatori prin această inițiativă.
“Recondiționând espressoarele și prelungindu-le astfel durata de viață, reducem producția de plastic și alte materii prime, precum și emisiile de CO2, deoarece acestea sunt recondiționate la un service local. Toate espressoarele sunt aduse la stadiul de conformitate funcțional și estetic, pentru a oferi aceeași experiență de consum și calitate inegalabilă a cafelei Nespresso”, povestește Ana-Maria Doxan, Business Executive Officer Nespresso Romania.
Despre Nestlé
Grupul Nestlé este prezent în România din 1995, printre brandurile din portofoliul său numărându-se NESCAFÉ, Nespresso, Nesquik, Chocapic, KitKat, Lion, JOE, After Eight, Maggi, Purina sau NAN. În România, Nestle s-a implicat și în inițiative ecologice și de responsabilitate socială. În ultimii 3 ani companii a plantat 75.000 de copaci, care vor contribui la atingerea obiectivului de net zero emisii de carbon până în 2050.
Despre Nestlé Nespresso
Nestlé Nespresso SA este pionierul și referința pentru cafea porționată de cea mai înaltă calitate. Compania lucrează cu peste 140.000 de fermieri din 18 țări prin Programul său AAA Sustainable Quality™ pentru a integra practici de durabilitate în fermele și peisajele din jur. Lansat în 2003 în colaborare cu ONG-ul Rainforest Alliance, programul ajută la îmbunătățirea randamentului și a calității recoltelor, asigurând o aprovizionare durabilă cu cafea de înaltă calitate și îmbunătățind mijloacele de trai ale fermierilor și ale comunităților acestora.
În 2022, Nespresso a obținut certificarea B Corp™, alăturându-se unui grup internațional format din 4.900 de companii care îndeplinesc standardele înalte ale B Corp de responsabilitate socială și de mediu și transparență. În România Nespresso a introdus în premieră, în 2018, propria infrastructură de colectare şi reciclare a capsulelor de cafea utilizate, având capacitatea de a colecta şi recicla în totalitate capsulele de cafea pe care le comercializează. Iubitorii cafelei Nespresso pot aduce capsulele utilizate în magazinele Nespresso sau le pot trimite prin curier, de oriunde din ţară, atunci când primesc o nouă comandă de cafea.
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu. Nestlé își menține poziția de lider global în industria de alimente și băuturi prin portofoliul de produse sănătoase accesibile consumatorilor. Indicele global The Access To Nutrition Initiative (ATNI) evaluează cei mai mari 25 de producători de alimente din lume, concentrându-se pe politicile, practicile și performanțele lor legate de nutriție. Poziția de top conferită Nestlé este recunoașterea angajamentului său permanent față de nutriție și sănătate, precum și angajamentul său de a ajuta la abordarea provocărilor globale ale obezității și subnutriției.
Nestlé for Healthier Kids
Programul „Nestlé for Healthier Kids” a fost creat pentru a uni toate eforturile Nestlé care susțin părinții și tutorii să crească copii mai sănătoși, de la activități de cercetare și formulare a produselor până la servicii de educație și nutriție inovatoare pentru un stil de viață sănătos. în România, aceste eforturi se regăsesc sub umbrela programului „Și eu trăiesc sănătos – SETS”, inițiat de Fundația PRAIS.
Nestlé needs YOUth
Ambiția Nestlé în ceea ce privește inițiativa globală de tineret „Nestlé needs YOUth” este să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să aibă acces la oportunități de carieră până în anul 2030. Această inițiativă globală combină și coordonează toate activitățile care susțin tinerii din întreaga lume, inclusiv eforturile Alliance for YOUth.
Nestlé for a Waste Free World
Nestlé dorește ca produsele sale să nu fie doar mai gustoase și mai sănătoase, ci și mai bune pentru mediu. Ambiția Nestlé pentru anul 2030 este impact zero asupra mediului, apa fiind una dintre ariile prioritare.