– Peste 1.300 de producători, întreprinderi sociale sau ONG-uri
– 50 de companii noi în fiecare lună, în medie
– 160.000 de produse comandate: produsele home deco și articolele pentru copii, cele mai vândute
După aproape doi ani de la lansare, programul Deschide România inițiat de eMAG pentru a susține micii antreprenori a reușit să atragă peste 1.300 de producători și întreprinderi sociale sau organizații non-guvernamentale din cele 41 de județe ale țării.
„eMAG susține antreprenoriatul în toate formele sale și ne bucurăm că, prin platforma Deschide România, am putut să transferăm acest spirit antreprenorial și asupra unor companii de dimensiuni mai mici din toată țara, susținându-le astfel creșterea și contribuind în acest fel la dezvoltarea comunităților din care provin”, a spus Florin Filote, director eMAG Marketplace. „Pe parcursul acestui an, în fiecare lună s-au înregistrat în program, în medie, în jur de 50 de companii noi, ceea ce pentru noi reprezintă o confirmare a faptului că obiectivul nostru de a aduce valoare micilor producători prin facilitarea accesului la un canal de vânzare modern, care oferă deschidere către o piață formată din milioane de clienți, a fost atins. Vom continua să investim în Deschide România, astfel că, din a doua jumătate a anului viitor, vom premia bunele practici, oferind recunoaștere celor mai performante companii participante la program sau celor care vor demonstra că au avut un impact social mare”.
De la lansare și până acum, Deschide România a generat peste 60.000 de comenzi și încasări în valoare de 11 milioane de lei pentru producătorii români participanți la program, provenind din vânzarea a 160.000 de produse.
Cele mai vândute au fost articolele pentru casă, home deco, articolele pentru copii și cele pentru femei (genți și accesorii sau încălțăminte) sau accesoriile bărbătești.
Pornit din convingerea că economia socială este fundamentul oricărei societăți sănătoase, programul Deschide România a fost creat pentru mici producători, ONG-uri cu activități de producție din care se autofinanțează și PFA-uri care realizează produse meșterșugărești pentru a le oferi acces rapid la o piață de desfacere prin vânzarea online astfel încât să își poată scala afacerile prin atingerea unui public mult mai larg. Producătorii care se înscriu în program pot avea orice domeniu de activitate, cu excepția industriei alimentare. Pentru ca un producător să fie eligibil, cifra de afaceri înregistrată în anul fiscal încheiat nu trebuie să depășească 500.000 de lei. Participanții înscriși în program beneficiază de un regim special de comisioane redus cu 50%, iar ONG-urile au comision 0%.
Comercianții care doresc să vândă pe platforma eMAG Marketplace în cadrul programului Deschide România trebuie să producă exclusiv în România, cu respectarea tuturor normelor și prevederilor legale, iar produsele lor pot fi inclusiv produse meșteșugărești, realizate în serii mici.
Companie românească fondată în 2001, eMAG este un pionier al pieței de comerț online din România și a devenit un lider cu prezență în Bulgaria, Ungaria și Polonia. De 17 ani, compania investește constant în servicii bazate pe tehnologii dezvoltate în România, care ajută clienții să economisească timp și bani.
Cu o gamă de produse în continuă creștere atât prin oferta proprie, cât și prin partenerii din Marketplace, eMAG este locul unde oricine poate căuta și comanda orice, de oriunde. Clienții beneficiază de servicii cu valoare adăugată precum 30 de zile drept de retur, deschiderea coletului la livrare, call center 24/7, Service Pick Up and Return, finanțare în rate prin eCredit, aplicația de mobil și „Plata cu un click”, cardul de cumpărături eMAG de la Raiffeisen Bank, serviciul de comandă instant.