Record de vizitatori la cea de-a 11-a editie Romanian Design Week, cel mai mare festival dedicat industriilor creative locale

Peste 85.000 de persoane au admirat expozitia din Piata Amzei si au explorat cele peste 100 de evenimente-conexe

Cel mai mare festival multidisciplinar dedicat industriilor creative locale, Romanian Design Week, un proiect The Institute, prezentat de UniCredit Bank, cu sprijinul Primariei Capitalei, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti, a inregistrat un numar record de vizitatori la editia cu numarul 11 din acest an. Peste 85.000 de persoane s-au bucurat de experienta festivalului intre 12 si 28 mai si au vizitat atat expozitia centrala din Piata Amzei, realizata de Primaria Sectorului 1, impreuna cu The Institute, cat si cele peste 100 de evenimente-conexe care s-au desfasurat peste tot in Capitala.

40.000 de vizitatori la RDW Exhibition din Piata Amzei

RDW Exhibition, expozitia centrala din Piata Amzei, a prezentat publicului larg 162 de lucrari de design si arhitectura, care au fost admirate de peste 40.000 de persoane, in cladirea din centrul Bucurestiului astfel reintegrata in circuitul urban. Designul RDW Exhibition a fost semnat de Attila Kim Architects.

Expozitia a atras un numar record de public cu ocazia Noptii Muzeelor, cand aproximativ 3.500 de vizitatori au ajuns in spatiul din Piata Amzei pentru a vedea RDW Exhibition, deschisa in program prelungit, pana la miezul noptii.

Printre atractiile festivalului: o instalatie ce a oferit o experienta multi-senzoriala si programul de petreceri al RDW

Printre atractiile principale care au adus un varf de vizitatori in Piata Amzei pe parcursul festivalului s-a numarat si instalatia interactiva „Echoes of Presence”, dezvoltata de Alina Rizescu, Bogdan Stefanescu, Alin Tatu si Denis Flueraru si realizata cu sprijinul IQOS, ce a oferit publicului o experienta multi-senzoriala spectaculoasa.

De asemenea, programul RDW Social, care a oferit petreceri si contexte de relaxare si socializare participantilor, s-a bucurat de o audienta importanta. Petrecerile semnate UniCredit Bank (20 mai) si IQOS (27 mai) au atras un public numeros, de peste 3.000 de persoane, care s-au bucurat de muzica Norzeatic si Quinta Sparta, respectiv HipHop La Feminin, MC Yallah si Debmaster.

Celelalte formate ale festivalului au intregit experienta din Piata Amzei. In premiera pentru RDW, publicul a admirat si expozitia Young Design powered by Diploma, care a reunit noua generatie de artisti, arhitecti si designeri romani intr-o expozitie multidisciplinara dedicata. Iar in cadrul Creative Corner, vizitatorii s-au bucurat de expozitia Circular Catalysts, rezultatul colaborarii intre designeri, artisti si mestesugari din Romania si Marea Britanie, realizata de British Council Romania, in parteneriat cu Institutul Cultural Roman. Amenajarea spatiului pietonal, dar si a Young Design powered by Diploma, RDW Market si Creative Corner a fost realizata de BAZA. Deschidem Orasul.

Nu in ultimul rand, galeria de design din Piata Amzei, RDW Market, a atras pasionati si cumparatori de design romanesc. Printre obiectele cele mai cautate de acestia s-au numarat: bijuteriile de autor, produsele de papetarie, cartile de arhitectura, printurile de arta de la graficieni si ilustratori romani, respectiv obiectele de ceramica realizate local.

„Suntem incantati de cat de bine s-au conturat si au fost primite formatele Romanian Design Week de anul acesta, daca ne uitam la cifrele-record pe care ne bucuram ca le-am atins pentru fiecare dintre ele. Vom continua sa investim in dezvoltarea lor, in prezentarea celor mai relevante lucrari de design si arhitectura, dar si in extinderea festivalului prin evenimente-conexe care sa puna pe harta Bucurestiului cartiere creative din ce in ce mai numeroase si care ne arata un univers urban viu, extrem de talentat si efervescent”, a declarat Raluca Mirel, Project Director Romanian Design Week.

45.000 de bucuresteni au vizitat cartierele creative ale Bucurestiului cu ocazia a peste 100 de evenimente-conexe

Anul acesta, formatul RDW Design GO! a inclus peste 100 de evenimente-satelit din care publicul larg a putut alege. De la expozitii la workshop-uri, ateliere, open doors, dezbateri sau manifestari de tip bazar, peste 45.000 de bucuresteni au putut explora manifestarile cultural-creative si initiativele diverse din 4 design districts ale Capitalei: Dorobanti-Floreasca, Ioanid-Icoanei, Cotroceni, respectiv Cartierul Creativ (zona din jurul Cismigiului).

Printre atractiile RDW Design GO! din acest an se numara:

• Dorobanti-Floreasca: Expozitia Kukeri la Galeria Mobius, Workshop la Amalin by Andreea Raicu, Expozitia Connecting Horology de la Albini Prassa, Doro 16 (Zagreb Design Week), Concert de Jazz la Muzeul National al Hartilor si Cartii Vechi, design talk la Institutul Cultural Italian, expozitii si open doors la AlbAlb, SSAB Ambientare&Design, Paris14A, Intro sau Sura Susara si multe altele.
• Ioanid-Icoanei: expozitii, talks si open doors la Aparterre, The Edit, Fundatia Calea Victoriei, Carturesti Verona, Mugshot, PointHub si altii.
• Cotroceni: Bazar de Cotroceni, cu 190 de curti si 70 de afaceri locale (ateliere de creatie, studiouri de design si arhitectura, showroom-uri) care si-au deschis portile publicului larg in weekendul 27 si 28 mai
• Cartierul Creativ: Expozitia Vitra Prouvé Roadshow la Mezanin, Kitsch or kult: BAZA. Deschidem Orasul, Weekend Sessions (Muzeul National de Arta al Romaniei), expozitii, instalatii si workshopuri la Universitatea de Arhitectura si Urbanism Ion Mincu, ALTRNTV, Primitiv Plants, Galeria Galateca si altii.
• Alte zone ale Bucurestiului: ateliere, expozitii, talks si petreceri la Showroom Aer Wear, Muzeul Taranului Roman (Expozitia Patrimoniul lui Ivan Patzaichin – Traditii Creative), magazinele OTOTO, Nod Makerspace, Assamblage si altii.

O alta atractie importanta a Romanian Design Week a fost Noaptea Studiourilor de Arhitectura, cand peste 3.000 de persoane au animat orasul, trecand pragul celor 16 studiouri de profil din Bucuresti care si-au deschis birourile si spatiile de lucru pentru a se reconecta cu colegi, prieteni si publicul larg, intr-un context relaxat si informal.

De exemplu, Ordinul Arhitectilor din Romania (OAR) si-a invitat vizitatorii sa interactioneze cu o instalatie informativa despre activitatea OAR si sa participe la tururi ghidate ale fostei resedinte Ion Mincu, restaurata de echipa arhitectului Stefan Sturdza. Iar Nod Makerspace a prezentat o colectie de obiecte de design din comunitatea sa creativa – de la piese de mobilier din lemn pana la obiecte unicat din ceramica si decoratiuni vii – si a oferit vizitatorilor ocazia de a parcurge toate etapele de productie ale unui obiect, de la ideatie la prototipare, realizare, finisare si optimizare.

Romanian Design Week: pregatiri pentru editia din 2024

Romanian Design Week pregateste deja urmatoarea editie, care va avea loc in mai 2024. La fel ca in cazul editiei din acest an, lucrarile prezentate in expozitia centrala a festivalului vor fi selectate in urma unui call de proiecte, care va fi anuntat incepand cu luna septembrie a acestui an.

Pe langa posibilitatea de prezentare in cadrul expozitiei RDW, cele mai bune proiecte vor fi selectate pentru a fi promovate in galeria online de bune practici, de pe website-ul festivalului, intr-un demers de recunoastere a reperelor si evolutiei semnificative a industriilor creative locale.

„Ne dorim in continuare ca, prin coagularea tuturor fortelor din jurul unui festival atat de amplu cum a devenit Romanian Design Week, sa contribuim la dezvoltarea unor parteneriate – intre sectorul public, privat, societate civila si antreprenori – care sa duca la schimbarea in bine a Capitalei, la cresterea atasamentului oamenilor fata de oras si, in cele din urma, la o calitate mai buna a vietii fiecaruia dintre noi. Aceasta este miza noastra si ceea ce ne propunem cu fiecare editie RDW, in cele din urma”, a explicat Andrei Gavrila Bortun, CEO The Institute.

Mai multe detalii despre festival si despre editia urmatoare vor fi anuntate incepand din septembrie, pe canalele de comunicare Romanian Design Week: website, Facebook si Instagram.

Un proiect The Institute
Prezentat de UniCredit Bank
Parteneri: IQOS Romania, Cemacon, Kozel, Electrolux, Globalworth, Urban Monkey, FRUFRU, Jidvei
Proiect cultural finantat de: Ministerul Culturii
Cu sprijinul: Primaria Municipiului Bucuresti, prin ARCUB – Centrul Cultural al Municipiului Bucuresti
Sustinut de: Primaria Sectorului 1
Parteneri culturali: Institutul Cultural Roman, British Council, Centrul Cultural Expo Arte
Parteneri media strategici: PRO TV, Rock FM, Hotnews, Euromedia, YOOH
Parteneri media: Radio Romania Cultural, Igloo, Revista Zeppelin, Designist, Molecule F, Modernism, Lovedeco, B365.ro, aiciastat.ro, feeder.ro, munteanurecomanda.ro, Revista Atelierul, IQAds, Zile si Nopti, Glamour, The Woman, Happening, Inspirationist, Contemporary Lynx, World Architecture Community
Partener de comunicare: Black Rhino Radio
Echipa de creatie: Radu Manelici, Claudia Draghia, Sebastian Pren
Partener monitorizare: MediaTrust

Despre The Institute

The Institute promoveaza industriile creative din Romania, urmarind sa contribuie la modernizarea Romaniei. The Institute initiaza si organizeaza evenimente de peste 25 de ani si a construit o comunitate ce reuneste antreprenori, profesionisti si publicul industriilor creative din Romania. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ in tara, creste si diversifica audienta atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agentiilor si manufacturilor, promoveaza antreprenorii si profesionistii creativi pe plan national si international. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA, al Galei Societatii Civile, Internetics, Cartierul Creativ, combinat.ro si initiator al ASAP Romania.

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a UniCredit, banca comerciala paneuropeana simpla si de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate si de Investitii, oferind bazei sale de clienti o retea unica vest, central- si est-europeana. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management si UniCredit Services.