Eroii au toti nevoie de un motiv sa-si puna mantia – o abordare speciala a felului in care ne spunem povestea, cand vulnerabilitatea ca super-putere naste un tip nou de supererou
Captain Amazing, cel mai nou spectacol produs de Vanner Collective in regia lui Nicolae Constantin Tanase, se va vedea in premiera pe 4 februarie la unteatru si propune o forma speciala de a spune povestea eroului, un mix de tehnologie, simplitate si imaginatie care aduce in constiinta acceptarea vulnerabilitatii si transformarea ei in super-putere. Spectacolul se va juca din nou pe data de 25 februarie.
Captain Amazing vorbeste despre vulnerabilitate si esec, curaj si fragilitate. Cat efort depunem sa devenim super-eroi in ochii nostri si ai celor dragi, sa ne protejam si sa-i protejam de tragedii, cand adevaratul efort ar trebui canalizat catre asumarea vulnerabilitatii ca superputere?
Captain Amazing e o calatorie emotionala spre descoperirea propriilor super-puteri.
Regizorul Nicolae Constantin Tanase explica: „Povestea m-a atins intr-un mod profund si personal inca de la prima intalnire cu textul. Treptat s-a transformat intr-o nevoie genuina de a-l ajuta pe erou sa-si spuna povestea si sa faca pace cu el si cu intamplarile din viata pe care nu le poate controla.
Spectacolul vorbeste cu o vulnerabilitate voalata despre emotii care rezoneaza profund si in mine, si o face cu o sinceritate dezarmanta. „Captain Amazing” este o poveste puternica si emotionanta despre prezenta si despre cum alegem sa ne povestim viata.”
„Captain Amazing”, este produs de Vanner Collective in parteneriat cu unteatru cu sprijinul Centrului de Tineret al Municipiului Bucuresti. Spectacolul il are in distributie pe Liviu Romanescu, iar regia ii apartine lui Nicolae Constantin Tanase. Scenografia spectacolului este semnata de Tudor Prodan, universul sonor este creat de Adrian Piciorea, miscarea scenica a fost coregrafiata de Teodora Velescu, iar light design-ul ii apartine lui Dragos Margineanu. Spectacolul se bucura de montajul live al Ramonei Chistruga.
Vanner este un colectiv de creatori de teatru din Romania si Irlanda, format in Marea Britanie, in 2014. Crescand idei si proiecte artistice inovatoare, Vanner le vorbeste oamenilor prin intermediul unui teatru provocator, proaspat, actual, accesibil.
Nicolae Constantin Tanase – regie
Si-a inceput studiile la Şcoala de film şi televiziune a Academiei de Arte din Praga si a terminat Regie de Film in cadrul U.N.A.T.C. „I. L. Caragiale”. Scurtmetrajele sale au castigat numeroase premii, printre care Cel mai bun scurt metraj romanesc la Festivalul International de Film Transilvania (TIFF), Premiul pentru Tanara Speranta la Gala Premiilor Gopo si selectii in numeroase festivaluri internationale. Lungmetrajul de debut Lumea e a mea (2015) a avut premiera in cadrul TIFF, unde a castigat Premiul pentru cel mai bun debut. A fost premiat la festivalurile Karlovy Vary, ANONIMUL si Cottbus. Al doilea sau film, Cap si Pajura, a intrat in cinematografe in 2019, dupa premiera mondiala la Prague International Film Festival – FebioFest.
Captain Amazing este cel de-al patrulea spectacol montat in teatru dupa Lungs de la Teatrul Act, Tot ce-i minunat in lume la Unteatru si Monster la Centrul de Teatru Educational Replika.
Liviu Romanescu – actor
Liviu Romanescu este actor, producator si trainer. Este absolvent al Universitatii de Arta Teatrala si Cinematografica ,,I.L.Caragiale’’ din Bucuresti si al The Oxford School of Drama. Experienta lui in teatru include spectacole precum ,,LUNGS’’, de Duncan Macmillan (Teatrul ACT), ,,Biloxi Blues’’, de Neil Simon (Teatrul National din Bucuresti), ,,Monster’’, de Duncan Macmillan (Centrul de Teatru Educational Replika), ,,Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.’’, de Sam Steiner, „Aici, Moscova” de Iulia Pespelova (unteatru). Este co-fondator al hubului artistic Romano-Britanic Vanner Collective, alaturi de care din 2015 organizeaza turnee nationale si campanii de informare prin intermediul spectacolelor de teatru, abordand subiecte precum sanatatea mentala, cenzura, empatia, fenomenul de bullying, masculinitatea toxica sau tema mostenirilor trasngenerationale pe filiera mama-fiica.
Tudor Prodan – scenografie
A urmat cursuri in cadrul UAUIM din Bucuresti, sectia Design Interior, Arhitectura si Tehnologie si Arhitectura. Din 2009 profeseaza ca scenograf freelancer si visual artist atat in teatrul independent, cat si in cel de stat. Pe proiectele de scenografie a colaborat cu mai multi regizori dintre care Radu Iacoban, Vlad Massaci, Florin Piersic Jr. Are la activ doua expozitii de grafica ,”Borris Borsh” si „Introvert Pervert”. A semnat visual-ul mai multor spectacole dintre care „In event of Moone disaster” (unteatru), „Viata si moartea lui Richard al doilea” (Teatrul Mic Bucuresti), „Crestini” (Teatrul Regina Maria Oradea). A obtinut doua premii pentru cea mai buna scenografie, in cadrul Maratonului de teatru independent pentru spectacolul „Menajeria de sticla” (Point) si „Bad Talks” (unteatru) in cadrul Undercloud 2019.
Adrian Piciorea – compozitor univers sonor
Este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, București, Facultatea de Teatru, specializarea Arta actorului. La 14 ani și-a descoperit pasiunea pentru sound design. De atunci, nu s-a oprit din a învăța să compună muzică de unul singur. Datorita studiilor sale teatrale, a reusit sa patrunda cu usurinta in viziunile de spectacol ale regizorilor cu care a colaborat. Unele dintre spectacolele pentru care a realizat muzica si sound design-ul sunt MEDEAs BOYs – regia Andrei Majeri (Apollo111), FETE – regia Andreea Ciocirlan (Teatrul National “Marin Sorescu”), Las Meninas – regia Andrei Majeri (Teatrul National Maghiar de Stat din Cluj), The Last Raid of HumanKind – regia & coregrafia Daniel Dragomir, Verde Taiat – regia Adina Lazar (Pro Teatru).
Teodora Velescu – miscare scenica
Este absolventa a programelor de licenta (Creatie coregrafica) si master (Coregrafie si Performanta in Dans) din cadrul Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografie. S-a specializat in dans clasic la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”, iar din 2011 si pana in prezent a colaborat cu institutii culturale de stat ca Opera Nationala Bucuresti, Teatrul National Bucuresti, Opera Comica pentru Copii si Centrul National al Dansului Bucuresti. A dansat in spectacole semnate de regizori si coregrafi precum Francisc Valkay, George Iancu, Vasily Medvedev, Simona Somacescu, Amalia Strinopoulou, Gigi Caciuleanu, Arcadie Rusu A participat la festivaluri nationale si internationale, precum FNT, Undercloud, PlusDans 2017, International Fringe Fest (Israel), Altofest (Italia), Off Europa (Germania). Semneaza coregrafia/miscarea scenica a spectacolelor Brainstorm (r. George Lepadatu) si Captain Amazing (r. Nicolae Tanase).
Ramona Chistruga – montaj live
Este studenta a Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L.Caragiale” Bucuresti la Facultatea de Film, specializarea Multimedia: sunet-montaj. Colaboreaza cu Itsy Bitsy pe transmisiuni live si este intern pe parte de Ambasadori la Festivalul International de Filme pentru Adolescenti „SUPER”. A lucrat pe montaj la numeroase filme si documentare, printre care La Passion de L’Absurde, care a obtinut premiul I la Filmes de poche organizat de Institutul Francez, Inexorabil, Esecul, Love your body(documentar), NIMIC iMPaRtIT LA DOI ERPS (documentar). A montat numeroase videoclipuri si reclame. Este la cea de-a treia colaborare in teatru, dupa spectacolele Cu fiecare atingere vom renaste si Corp Fluid.///
Proiectul „Captain Amazing ” este co-finantat de Administratia Fondului Cultural National si este realizat in parteneriat cu Teatrul Unteatru, Centrul pentru Tineret al Municipiului Bucuresti, FITT – Fundatia Judeteana pentru Tineret Timis, FONTIS – Federatia Organizatiilor Neguvernamentale de Tineret din Iasi, Atlas.
Sponsor telefoane mobile: POCO
Parteneri media: Radio Romania Cultural, Zile si Nopti, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, Liternet, IQads, Spotmedia, The Institute, CVLTARTES, Curatorialist, PRwave, Munteanu, SMARK.
Proiectul nu reprezinta in mod necesar poziţia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitea beneficiarului finantarii.