"Captain Amazing" - un ping-pong permanent intr-o lume de personaje imaginare, pe 25 februarie la unteatru

One-man show-ul Captain Amazing cu Liviu Romanescu, cea mai noua productie a Vanner Collective, in regia lui Nicolae Constantin Tanase, se vede din nou pe 25 februarie la unteatru.

Piesa de teatru a lui Alistair McDowall descrie viata unui om foarte obisnuit, care se confrunta cu problemele vietii intr-un mod original, pretinzand ca este un super-erou.

Regizorul Nicolae Constantin Tanase pune fata in fata in Captain Amazing doua realitati paralele, dar la fel de valide pentru personaj care, pe durata monologului sau, face publicul partas la inceperea unei povesti de iubire, intemeierea unei familii dar si deteriorarea relatiei, nereusitele sale profesionale si stangaciile in relatii, vulnerabilitatea si disperarea sa.

Liviu Romanescu aduce pe scena minimala de la unteatru o interpretare complexa, ce trece prin registrele amuzant, realist, dramatic, absurd, metamorfozandu-se expresiv cu ajutorul expresivitatii si tehnologiei.

„Ca si grad de expunere, orice one-man show aduce o miza ridicata si exercita ceva presiune pe cel din fata. Te poate bloca. insa, atunci cand gasesti relaxarea, devine extrem de eliberator. Aleg sa nu fiu singur acolo. Stau o ora si jumatate alaturi de cei din sala si echipa de la tehnic. Fara nici una din aceste parti nu am avea niciun spectacol.”, spune Liviu Romanescu.

„Captain Amazing”, este produs de Vanner Collective in parteneriat cu unteatru cu sprijinul Centrului de Tineret al Municipiului Bucuresti. Spectacolul il are in distributie pe Liviu Romanescu, iar regia ii apartine lui Nicolae Constantin Tanase. Scenografia spectacolului este semnata de Tudor Prodan, universul sonor este creat de Adrian Piciorea, miscarea scenica a fost coregrafiata de Teodora Velescu, iar light design-ul ii apartine lui Dragos Margineanu. Spectacolul se bucura de montajul live al Ramonei Chistruga.

Vanner este un colectiv de creatori de teatru din Romania si Irlanda, format in Marea Britanie, in 2014. Crescand idei si proiecte artistice inovatoare, Vanner le vorbeste oamenilor prin intermediul unui teatru provocator, proaspat, actual, accesibil.

Nicolae Constantin Tanase – regie

Si-a inceput studiile la Şcoala de film şi televiziune a Academiei de Arte din Praga si a terminat Regie de Film in cadrul U.N.A.T.C. „I. L. Caragiale”. Scurtmetrajele sale au castigat numeroase premii, printre care Cel mai bun scurt metraj romanesc la Festivalul International de Film Transilvania (TIFF), Premiul pentru Tanara Speranta la Gala Premiilor Gopo si selectii in numeroase festivaluri internationale. Lungmetrajul de debut Lumea e a mea (2015) a avut premiera in cadrul TIFF, unde a castigat Premiul pentru cel mai bun debut. A fost premiat la festivalurile Karlovy Vary, ANONIMUL si Cottbus. Al doilea sau film, Cap si Pajura, a intrat in cinematografe in 2019, dupa premiera mondiala la Prague International Film Festival – FebioFest.

Captain Amazing este cel de-al patrulea spectacol montat in teatru dupa Lungs de la Teatrul Act, Tot ce-i minunat in lume la Unteatru si Monster la Centrul de Teatru Educational Replika.

Liviu Romanescu – actor

Liviu Romanescu este actor, producator si trainer. Este absolvent al Universitatii de Arta Teatrala si Cinematografica ,,I.L.Caragiale’’ din Bucuresti si al The Oxford School of Drama. Experienta lui in teatru include spectacole precum ,,LUNGS’’, de Duncan Macmillan (Teatrul ACT), ,,Biloxi Blues’’, de Neil Simon (Teatrul National din Bucuresti), ,,Monster’’, de Duncan Macmillan (Centrul de Teatru Educational Replika), ,,Lemons. Lemons. Lemons. Lemons. Lemons.’’, de Sam Steiner, „Aici, Moscova” de Iulia Pespelova (unteatru). Este co-fondator al hubului artistic Romano-Britanic Vanner Collective, alaturi de care din 2015 organizeaza turnee nationale si campanii de informare prin intermediul spectacolelor de teatru, abordand subiecte precum sanatatea mentala, cenzura, empatia, fenomenul de bullying, masculinitatea toxica sau tema mostenirilor trasngenerationale pe filiera mama-fiica.

Tudor Prodan – scenografie

A urmat cursuri in cadrul UAUIM din Bucuresti, sectia Design Interior, Arhitectura si Tehnologie si Arhitectura. Din 2009 profeseaza ca scenograf freelancer si visual artist atat in teatrul independent, cat si in cel de stat. Pe proiectele de scenografie a colaborat cu mai multi regizori dintre care Radu Iacoban, Vlad Massaci, Florin Piersic Jr. Are la activ doua expozitii de grafica ,”Borris Borsh” si „Introvert Pervert”. A semnat visual-ul mai multor spectacole dintre care „In event of Moone disaster” (unteatru), „Viata si moartea lui Richard al doilea” (Teatrul Mic Bucuresti), „Crestini” (Teatrul Regina Maria Oradea). A obtinut doua premii pentru cea mai buna scenografie, in cadrul Maratonului de teatru independent pentru spectacolul „Menajeria de sticla” (Point) si „Bad Talks” (unteatru) in cadrul Undercloud 2019.

Adrian Piciorea – compozitor univers sonor

Este absolvent al Universității de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, București, Facultatea de Teatru, specializarea Arta actorului. La 14 ani și-a descoperit pasiunea pentru sound design. De atunci, nu s-a oprit din a învăța să compună muzică de unul singur. Datorita studiilor sale teatrale,  a reusit sa patrunda cu usurinta in viziunile de spectacol ale regizorilor cu care a colaborat. Unele dintre spectacolele pentru care a realizat muzica si sound design-ul sunt MEDEAs BOYs – regia Andrei Majeri (Apollo111), FETE – regia Andreea Ciocirlan (Teatrul National “Marin Sorescu”), Las Meninas – regia Andrei Majeri (Teatrul National Maghiar de Stat din Cluj), The Last Raid of HumanKind – regia & coregrafia Daniel Dragomir, Verde Taiat – regia Adina Lazar (Pro Teatru).

Teodora Velescu – miscare scenica

Este absolventa a programelor de licenta (Creatie coregrafica) si master (Coregrafie si Performanta in Dans) din cadrul Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografie. S-a specializat in dans clasic la Liceul de Coregrafie “Floria Capsali”, iar din 2011 si pana in prezent a colaborat cu institutii culturale de stat ca Opera Nationala Bucuresti, Teatrul National Bucuresti, Opera Comica pentru Copii si Centrul National al Dansului Bucuresti. A dansat in spectacole semnate de regizori si coregrafi precum Francisc Valkay, George Iancu, Vasily Medvedev, Simona somacescu, Amalia Strinopoulou, Gigi Caciuleanu, Arcadie Rusu A participat la festivaluri nationale si internationale, precum FNT, Undercloud, PlusDans 2017, International Fringe Fest (Israel), Altofest (Italia), Off Europa (Germania). Semneaza coregrafia/miscarea scenica a spectacolelor Brainstorm (r. George Lepadatu) si Captain Amazing (r. Nicolae Tanase).

Ramona Chistruga – montaj live

Este studenta a Universitatii Nationale de Arta Teatrala si Cinematografica „I.L.Caragiale” Bucuresti la Facultatea de Film, specializarea Multimedia: sunet-montaj. Colaboreaza cu Itsy Bitsy pe transmisiuni live si este intern pe parte de Ambasadori la Festivalul International de Filme pentru Adolescenti „SUPER”. A lucrat pe montaj la numeroase filme si documentare, printre care La Passion de L’Absurde, care a obtinut premiul I la Filmes de poche organizat de Institutul Francez, Inexorabil, Esecul, Love your body(documentar), NIMIC IMPaRTIT LA DOI ERPS (documentar). A montat numeroase videoclipuri si reclame. Este la cea de-a treia colaborare in teatru, dupa spectacolele Cu fiecare atingere vom renaste si Corp Fluid.///

Proiectul „Captain Amazing ” este co-finantat de Administratia Fondului Cultural National si este realizat in parteneriat cu Teatrul Unteatru, Centrul pentru Tineret al Municipiului Bucuresti, FITT – Fundatia Judeteana pentru Tineret Timis, FONTIS –  Federatia Organizatiilor Neguvernamentale de Tineret din Iasi, Atlas.

Sponsor telefoane mobile: POCO

Parteneri media: Radio Romania Cultural, Zile si Nopti, Ziarul Metropolis, Observator Cultural, Liternet, IQads, Spotmedia, The Institute, CVLTARTES, Curatorialist, PRwave, Munteanu, SMARK.

Proiectul nu reprezinta in mod necesar poziţia Administratiei Fondului Cultural National. AFCN nu este responsabila de continutul proiectului sau de modul in care rezultatele proiectului pot fi folosite. Acestea sunt in intregime responsabilitea beneficiarului finantarii.