Lavazza isi prezinta strategia de dezvoltare durabila la Roland Garros

Jucând un rol de pionier, La Reserva de ¡Tierra! Cuba este primul blend (amestec) care asigură trasabilitatea boabelor de cafea din gama ¡Tierra!

Lavazza Group, unul dintre cei mai importanți jucători internaționali pe piața cafelei și cafeaua oficială la Roland Garros, a ales prestigiosul turneu francez pentru a-și prezenta viziunea de dezvoltare, alături de cele mai recente rezultate privind sustenabilitatea.

Turneul Grand Slam, alături de care Lavazza împărtășește valori precum excelența, inovația și angajamentul față de mediu, încă din 2015, reprezintă contextul cel mai potrivit în care Lavazza își împărtășește experiența și, totodată, cele mai importante și inovatoare planuri de dezvoltare.

„Pentru al nouălea an, ne-am întors aici, la acest turneu prestigios din Franța, țară care continuă să fie una dintre cele mai importante piețe ale Grupului”, a declarat noul președinte al Grupului, Giuseppe Lavazza. „Ducem mai departe procesul nostru de internaționalizare care, în puțin mai mult de un deceniu, a înregistrat o dublare a vânzărilor companiei, 70% din venituri provenind în acest moment din străinătate și un accent din ce în ce mai puternic pe sustenabilitatea economică, socială și de mediu.”

Grupul a raportat rezultate excelente în 2022, cu o creștere a veniturilor cu 17,6% față de 2021, datorită unei strategii eficiente de internaționalizare, în care piața din Franța a fost lider datorită unor noi achiziții și a unui flux continuu de inovații, care reflectă integrarea criteriilor ESG în modelul de afacere.

Lavazza și sustenabilitatea la Roland Garros: Ultimele rezultate din raportul de sustenabilitate

• 98% din cafeaua Lavazza este produsă folosind energie regenerabilă;
• 25 milioane de euro investiți până în 2022 în strategia privind ambalajele durabile;
• 66% din ambalajele utilizate de întregul portofoliu de produse al Grupului sunt deja reciclabile, obiectivul fiind ca până în 2025, 100% din ambalaje să fie reciclabile, în linie cu misiunea pe termen lung a Grupului Lavazza „Roadmap to Zero”;
• peste 89% din deșeurile generate de instalațiile de producție sunt valorificate și reciclate;
• 97% din deșeurile vegetale de la prelucrarea cafelei în fabricile italiene sunt transformate în îngrășăminte.

Odată cu înființarea Fundației Lavazza, în 2004, Grupul a început să își contrureze angajamentul de sustenabilitatea socială, ecologică și economică. Acesta a început cu sprijinirea comunităților producătoare de cafea prin proiecte măsurabile, astăzi 33 la număr, de care beneficiază peste 180.000 de fermieri, în 21 de țări de pe trei continente. Prin colaborarea cu comunitățile locale, fundația își propune să îmbunătățească randamentul și calitatea producției de cafea, să promoveze antreprenoriatul în rândul producătorilor și să le îmbunătățească condițiile de viață, alături de valorificarea muncii femeilor și implicarea noilor generații.

La Reserva de ¡Tierra! Cuba: Lavazza spune o poveste despre sustenabilitate la Roland Garros

La Reserva De ¡Tierra! Cuba, experiența unei cafele sustenabile contemporane, este unul dintre rezultatele angajamentului social și de mediu al Lavazza.

În 2018, în Cuba, Lavazza Group a lansat un program de dezvoltare durabilă prin Fundația Lavazza, în colaborare cu Ministerul Agriculturii din Cuba, GAF (Grupo Empresarial Agroforestal) și AICEC Torino (Agenzia di Interscambio Culturale ed Economico con Cuba), având două obiective principale. Primul este acela de a reînvia cultivarea cafelei în țară, care a fost redusă drastic de exploatare și defrișare la sfârșitul secolului al XIX-lea și începutul secolului al XX-lea, contribuind astfel la programul de reîmpădurire aflat în curs de implemnetare. Al doilea obiectiv este legat de restabilirea calității cafelei verde cubaneze la nivelelul de excelență care a făcut-o faimoasă pe plan mondial, începând cu îmbunătățirea condițiilor socio-economice ale comunităților locale producătoare de cafea și cu un accent special asupra femeilor și tinerilor.

„Acesta este unul dintre cele mai importante proiecte pe care Fundația Lavazza le-a întreprins de când s-a lansat în 2004. Datorită eforturilor extraordinare și angajamentului colectiv al multor jucători, programul a reușit să relanseze, pornind de la zero, unul dintre cele mai vechi centre de producție de cafea de calitate. Această inițiativă este menită să revigoreze producția cubaneză care a dispărut cu mulți ani în urmă, dar a rămas o legendară în mintea celor care au cunoscut-o, ca și noi, o companie din domeniul cafelei de peste 125 de ani”, a concluzionat Giuseppe Lavazza.

Acest program de dezvoltare durabilă a condus la formarea unei asociații economice cubaneze care să susțină dezvoltarea structurală în lanțul de producție a cafelei, astfel încât o industrie care a rămas latentă în ultimii ani să își poată atingă potențial maxim în prezent. Aceasta reprezintă și originea noii La Reserva De ¡Tierra! Cuba, care conține boabe cultivate de 170 de fermieri din provinciile Santiago și Granma pe care Fundația le-a implicat în proiect. Povestea acestei cafele poate fi urmărită în totalitate de iubitorii de cafea pentru o transparență sportită, precum și garantată de tehnologia blockchain integrată, care oferă acces consumatorilor la informații complete privind lanțul de aprovizionare și produs, de la stadiul de plantație până la ceașca de cafea.

Colaborarea Grupului Lavazza cu autoritățile locale implicate în activitățile fundației a rezultat într-un mix care presupune grija față de fermieri, promovează rolul femeilor și tinerilor și ajută mediul în ceea ce privește conservarea pădurilor și împărtășirea bunelor practici agricole. Toate acestea îmbunătățesc calitatea cafelei și condițiile socio-economice ale comunităților producătoare de cafea.

În cele din urmă, într-un context social și de mediu complex precum cel din Cuba, inovația tehnologică joacă, de asemenea, un rol central în a ajuta fermierii să facă față impactului schimbărilor climatice asupra unei culturi deosebit de vulnerabile, precum cafeaua. Datorită sistemelor tehnologice introduse în cadrul proiectului fundației, acum există o monitorizare constantă a condițiilor din plantații, de la temperatura aerului la acumularea apei pluviale și de la viteza și direcția vântului și până la umiditatea solului, ajutând fermierii să folosească rapid cele mai potrivite tehnici pentru a-și proteja producția de cafea.

Despre Grupul Lavazza

Lavazza, înfiinţată în 1895 la Torino, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,7 miliarde EUR și un portofoliu de mărci de top care își conduc piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă.

Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a marcat primul succes al companiei – blendul de cafea – până la dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale. Capacitatea de a fi înaintea vremurilor se reflectă și în accentul pus pe durabilitate – economică, socială și de mediu – care a fost întotdeauna un reper pentru ghidarea strategiilor corporative. „Trezirea unei lumi mai bune, în fiecare dimineață” este misiunea Grupului Lavazza, cu scopul de a crea valoare durabilă pentru acționari, colaboratori, consumatori și comunitățile în care își desfășoară activitatea, integrând competitivitatea cu responsabilitatea socială și de mediu.