În timp ce Europa se pregătește pentru Finala UEFA Champions League dintre Juventus și FC Barcelona din Berlin, Germania, de sâmbătă, 6 iunie, un nou raport MasterCard a sondat unicele și minunatele diferențe dintre microbiștii de pe continent, prin lansarea Fan Passion Report, un studiu al pasiunilor a peste 5.000 de fani europeni ai fotbalului.
Potrivit raportului, fanii din Italia (73%) au mai multe superstiții cu privire la fotbal decât alte naționalități din Europa, devansându-i cu puțin pe cei spanioli. Aproape jumătate (47%) dintre italieni poartă un anumit articol vestimentar norocos în timpul unui meci, 20% insistă să stea în același loc la fiecare meci, iar 13% consumă un anume produs alimentar sau o anume băutură. Peste 40% dintre spanioli au admis, de asemenea, că poartă articole vestimentare norocoase, iar cei mai puțin superstițioși suporteri din Europa sunt cei din Portugalia, unde doar 23% au superstiții de vreun fel, urmați de Suedia (24%) și Olanda (29%).
Pentru unele naționalități, fotbalul este privit ca o religie care se trăiește și respiră zi de zi. Nicăieri mai mult decât in Italia, unde 69% dintre fani au ales să rateze un eveniment familial important pentru a asista la un meci de fotbal. Spaniolii sunt nu cu mult în urmă, peste 60% alegând fotbalul în locul familiei, în timp ce Franța a înregistrat un procentaj de 52%.
Per ansamblu, sondajul a mai bine de 5.000 oameni a descoperit că 43% dintre respondenți au ratat evenimente în familie pentru a-și susține echipa favorită. Ponderea este cea mai ridicată în grupa de vârstă 25-34 ani. Portugalia, totuși, este la polul opus, cu doar 19% admițând că plasează fotbalul mai presus de familie.
Alte concluzii importante ale studiului includ:
– Mai mult de o treime (35%) dintre fani și-au luat o zi liberă de la serviciu invocând probleme de sănătate pentru a asista la un meci de fotbal. Ponderea cea mai mare este in Italia, unde 51,9% au pierdut o zi de muncă pentru un meci de fotbal.
– Suporterii spanioli sunt cei mai devotați deplasărilor, cu 92,8% dintre fani călătorind în străinătate pentru a-și susține echipa.
– Portughezii (63%) și suedezii (51%) sunt fanii care au călătorit cel mai puțin, majoritatea preferând să stea acasă.
– Anglia (23%) a depășit cu foarte puțin Spania (22%) ca destinația preferată a fanilor care fac deplasări în străinătate. Italia (12%) și Germania (10%) au ocupat locurile trei și patru.
– Suporterii spanioli cheltuie cel mai mult în deplasări – o medie de 457 lire sterline per suporter. Italienii cheltuie, în medie, 398 lire, iar francezii 351 lire. Per ansamblu, media cheltuielilor unui fan în deplasări în străinătate pentru meciuri de fotbal a fost de 250 lire.
– Fanii maghiari (69%) transformă de multe ori deplasarea pentru susținerea favoriților într-o ședere extinsă, prelungindu-și vizita cu trei sau mai multe zile, în timp ce portughezii preferă deplasările de o zi.
Raportul Fan Passion al MasterCard, sponsor oficial al UEFA Champions League, în calitate de Official Player Mascot Provider, a solicitat, de asemenea, fanilor din 11 țări diferite să desemeneze, în opinia lor, cel mai bun jucător din istoria competiției. În sondajul MasterCard care a inclus peste 5.000 fani, Lionel Messi a fost desemnat cel mai important jucător din istoria competiției, cu un procentaj impresionant, de 27% dintre voturi.
Vârful FC Barcelona a fost urmat de fostul star al Real Madrid, Zinedine Zidane (12%), în timp ce Cristiano Ronaldo (11%) a completat podiumul. Fostul atacant brazilian Ronaldo (7%) s-a clasat pe locul al patrulea, în timp ce David Beckham (4%) a ocupat poziția a cincea.
În mod surprinzător, cel mai mare număr de voturi pentru Messi a venit de la grupul de vârstă de peste 55 ani (33%), și nu de la generațiile mai tinere. Superstarul argentinian a fost fruntașul sondajului în Anglia, Germania, Italia, Turcia, Rusia și Ungaria. Zidane a fost cel mai selecționat nume în țara sa natală, Franța, în timp ce Cristiano Ronaldo a câștigat cele mai multe voturi în țara sa, Portugalia.
Sondajul a descoperit, de asemenea, că microbiștii preferă să folosească atât cardul, cât și numerarul (40%) pentru plata mâncării, băuturii, călătoriei și a altor cheltuieli de deplasare la un meci de fotbal fără a favoriza o anumită metodă de plată.
Michael Ballack, MasterCard Player Mascot Manager pentru finala UEFA Champions League din Berlin, a comentat: “Fotbalul fără fani nu ar fi la fel. Ei sunt pulsul jocului și pasiunea lor pentru fotbal este incredibilă. Când pășești dinspre tunelul de la vestiare, peretele de zgomot pe care aceștia îl creează te lovește și le oferă jucătorilor un imens elan. Fanii sunt de neprețuit.”
Ann Cairns, Președinte International Markets al MasterCard, a spus: “Microbiștii își iubesc echipa, iar vizionarea meciului înseamnă mult pentru ei. Cu toții fac eforturi pentru a-și susține echipa, cheltuind bani cu deplasările în străinătate, ratând evenimente familiale, purtând hainele norocoase și crezând în superstiții. MasterCard susține conectarea fanilor cu pasiunile lor, oferindu-le experiențe de neprețuit, precum finala UEFA Champions League. Raportul Fan Passion arată că, deși sunt multe diferențe în modul în care ne susținem preferații, împărtășim o dragoste comună față de joc, care ne poate uni și poate crea momente și amintiri de neprețuit.”
Sondajul Fan Passion Report a fost efectuat de Censuswide pentru MasterCard. Au participat 5.017 respondenți din 11 țări europene – Anglia, Germania, Spania, Franța, Olanda, Italia, Turcia, Rusia, Suedia, Portugalia și Ungaria.