Obiceiurile alimentare ale romanilor

Obiceiurile alimentare ale fiecărui om se formează încă din copilarie. Acordăm importanţă anumitor produse alimentare specifice şi, astfel, anumitor diete care formează obiceiurile preconcepute încă din primii ani de viaţă. Acesta este motivul pentru care dezvoltarea corespunzătoare a obiceiurilor alimentare în rândul copiilor este atât de importantă. De la o vârstă fragedă, un rol foarte important ar trebui să-l  aibă legumele şi fructele, al căror  aport este de neînlocuit.

Potrivit unui studiu efectuat de Millward Brown Institute în aprilie 2015, 37% dintre adulţi consumă fructe de 2-3 ori pe zi, în timp ce 12% nu consumă fructe mai mult de o dată pe zi. Cei mai mulţi români, aproape 94%, consumă fructele în forma lor naturală, întregi, spălate şi curăţate şi doar 4% consumă mousse-uri gata preparate din fructe şi legume. Doar 9% dintre adulţii români consumă legume de 4-5 ori pe zi şi 37% o singură dată pe zi.

Într-o societate modernă,  în care timpul este preţios, consumul fructelor şi legumelor care trebuie preparate devine aproape imposibil. Soluţia este, totuşi, la îndemână: fructele şi legumele sub formă de sucuri 100% şi mousse-uri reprezintă o formă convenabilă care poate substitui fructele şi legumele întregi. Studiul confirmă că românii sunt conştienţi de faptul că dieta lor zilnică nu conţine suficiente sucuri 100% (49%) şi/sau mousse-uri (53%).

Sucurile şi mousse-urile sunt produse 100% naturale, obţinute din fructe şi legume proaspete. Procesul de producere este reglementat, printre altele, de Directiva Parlamentului European.

Suntem cu toţii conştienţi de importanţa introducerii în alimentaţia zilnică a cât mai multe fructe şi legume posibil. Amintiţi-vă că un pahar de suc 100% sau un mousse poate fi una dintre cele 5 porţii de fructe sau legume recomandate zilnic.

Campania “Mousse şi suc 100%! aici sunt vitaminele isteţe” este finanţată de Uniunea Europeană şi Republica Polonă, precum şi din Fondul de promovare a Fructelor şi Legumelor oferit de KUPS.

Mai multe informaţii despre campanie sunt disponibile pe www.sucsimousse.eu şi pe pagina de Facebook Trăieşte SMART.

Pentru mai multe informaţii despre vitaminele isteţe, inclusiv trucuri despre cum să vă convingeţi copiii să consume fructe şi legume, vizitaţi www.sucsimousse.eu şi pagina de Facebook Trăieşte SMART.

Uniunea Naţională a Producătorilor de Suc (Asociaţia KUPS) este o organizaţie industrială ce asociază producătorii de suc şi alte entităţi care cooperează în mod direct cu industria producătoare de suc.  Încă din 1993, Uniunea reprezintă industria în iniţiativele naţionale şi ale Uniunii Europene, cooperând cu instituţii ştiinţifice, laboratoare, precum şi cu organizaţii naţionale şi internaţionale ale industriei. De asemenea, Asociaţia KUPS funcţionează în beneficiul consumatorilor prin intermediul sistemului său de control voluntar, pentru a asigura sucuri de înaltă calitate.

În plus, în cadrul operaţiunilor sale, KUPS urmăreşte o serie de activităţi de promovare şi de educare, susţinând obiceiurile alimentare sănătoase, inclusiv ideea de 5 porţii de legume şi fructe pe zi, o porţie putând fi înlocuită cu un pahar de suc.

Pentru mai multe informaţii despre KUPS, vizitaţi www.kups.org.pl