Romanii vor evenimente si sunt cei mai dispusi sa respecte regulile

La exact un an de la debutul pandemiei de Coronavirus, Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale (AROC) da publicitatii rezultatele unui studiu facut pe un esantion reprezentativ de romani care reprezinta publicul participant la evenimente.

Sondajul de opinie privind participarea la evenimente in 2020 si 2021 a avut un numar de 13.568 de respondenti (persoane care au participat activ la evenimente in 2019, indiferent de varsta sau sex, de pe teritoriul Romaniei) si s-a desfasurat in perioada 3 – 12 februarie 2021. Distributia chestionarului a fost facuta prin newslettere trimise de catre principalele companii de ticketing din Romania catre baza de date de cumparatori activi si informari ale membrilor AROC catre bazele de date si urmaritori activi.

Din cei peste 13.000 de respondenti, o treime au participat la intre 2 si 5 evenimente live in 2020, iar dintre acestia, aproximativ 90% s-au simtit bine si in siguranta. Peste 80% au spus ca au respectat orice masura doar ca sa poata participa, chiar daca unora dintre ei le-au displacut.

Pentru 2021, 90% dintre toti cei chestionati au raspuns ca vor sa participe la evenimente daca conditiile vor permite organizarea acestora, peste 72% sunt dispusi sa se vaccineze pentru a putea participa, in timp ce procentul creste in cazul celor dispusi sa se testeze, la peste 76%.

In ceea ce priveste participarea internationala, 80% ar participa la un asemenea eveniment daca ar sti ca se permite testarea publicului, iar aproape 60% se simt confortabil cu orice capacitate de persoane admise la eveniment. Mutarea in mediul online nu este considerata o solutie buna de aproape 90%, iar 82% ar purta masca daca organizatorii le cer asta. Chestionarul are o marja de eroare de 1%.

„Semnalul dat de publicul roman este clar: toata lumea vrea sa revina la evenimente. Depunem eforturi uriase pentru a convinge autoritatile sa se aseze la aceeasi masa cu noi si impreuna sa gasim solutii pentru redeschiderea sectorului cultural. Din pacate, pana acum nu avem nicio concluzie, insa suntem dispusi sa muncim zi si noapte pentru a veni cu un plan de redeschidere care sa ia in calcul toate variantele”, afirma Guido Janssens, presedinte AROC.

„Suntem cel mai afectat sector si, la exact un an de la inchidere, nu a existat vreun moment un grup de lucru la nivel guvernamental care sa ofere predictibilitate organizatorilor, sa inteleaga problemele si sa gaseasca solutii. Doar la Ministerul Culturii am gasit intelegere, insa si ei se lovesc de aceeasi indiferenta din partea Guvernului. Exista solutii, putem pune la dispozitia autoritatilor studii, propuneri de masuri si documente de sute de pagini realizate de experti, care arata ca evenimentele se pot relua in siguranta. Noi solicitam acelasi lucru pe care l-am solicitat inca de la inceput: crearea unui grup de lucru, la nivel de Prim-Ministru, care sa analizeze optiunile de redeschidere a sectorului nostru si urgentarea aprobarii schemei de ajutor de stat pentru sectorul cultural”, mai transmite reprezentantul asociatiei.

Intreg studiul este disponibil integral pe site-ul AROC, aici: www.aroc.ro/ro/rom-nii-vor-evenimente-i-sunt-cei-mai-dispu-i-s-respecte-regulile/

Subscrisa AROC, Asociatia Romana a Organizatorilor de Concerte si Evenimente Culturale, structura asociativa a organizatorilor de festivaluri si concerte din Romania, este formata din cei mai reprezentativi actori de pe piata romaneasca (ARTmania – ARTmania Festival Sibiu/Blaj aLive, Asociatia Fapte – Jazz in the Park, Asociatia Mozaic – Mozaic Jazz Festival, Asociatia Festivalul de Film Transilvania – TIFF, BestMusic Live/METALHEAD, Comparty Events – diMANSIONS Hit Music Festival, Electric Castle, Emagic Live – Awake Festival, Global Records, Movement Team – Sports Festival, NEVERSEA, Centrul Cultural Plai – Plai Festival/JazzTM, SNRS – Sunwaves Festival, Sprint Media, Summer Well, The Institute, The Mission/Fall in Love Festival, UNTOLD, VRTW, Wine and Street Food Festival, Why Not Us – Street Food Festival, Wise Factor – The Fresh).