SoftServe, prezenta la Web Summit cu tehnologii la limita dintre real si virtual: de la Meta Humans la simulari fidele prin IoT si realitate extinsa

SoftServe, una dintre cele mai mari companii IT din Europa Centrală și de Est, cu origini ucrainene, este prezentă pentru prima dată la Web Summit, în Lisabona, cu propriul stand expozițional, între 1 și 4 noiembrie.

Compania prezintă inovațiile departamentului de R&D, printre care proiectele Fortune Teller și Magic Box, care oferă utilizatorilor o experiență imersivă la granița dintre două lumi: cea reală și cea virtuală.

Fortune Teller face posibilă crearea unui geamăn digital pentru metavers în câteva minute și poate prezice, printre altele, care va fi rolul său în viitoarea lume virtuală. Interacțiunea cu Fortune Teller este posibilă datorită tehnologiei haptice fără contact în aer, care creează o senzație de atingere atunci când vizitatorii intră în contact fizic cu un meta om (meta human). În general, tehnologiile haptice sporesc posibilitățile de interacțiune cu utilizatorii în universul virtual sau la distanță prin crearea de senzații tactile, atingere digitală și textură digitală, iar oamenii digitali pot deveni o tehnologie revoluționară pentru multe industrii în următorii ani.

Magic Box combină tehnologii precum scanarea 3D, realitatea extinsă și IoT, ce permit simularea fidelă a oricărui obiect sau dispozitiv, înlesnind o examinare detaliată, experimentarea și detectarea posibilelor defecte.

„În ziua de azi putem folosi meta humans în aproape toate domeniile, fie că vorbim de un profesor, un prezentator TV, asistent de vânzări sau un instructor de fabrică. În viitor, oamenii digitali pot înlocui persoanele în sarcini specifice, acolo unde prezența noastră este periculoasă sau nu este încă posibilă. Imaginați-vă, de exemplu, un salvator digital care să ofere sprijin psihologic și îndrumare unei persoane prinse sub dărâmăturile unei clădiri. Sau un personaj virtual care poate fi trimis pe Marte pentru a colecta informații despre impactul mediului de acolo asupra oamenilor. Mai sunt încă multe de făcut pentru ca oamenii digitali să devină cât mai utili pentru societate. Iar noi am pornit deja pe acest drum”, a declarat Anna Sheremeteva, R&D Product Manager, SoftServe.

Tot în cadrul Web Summit, compania prezintă și cele mai de impact proiecte derulate în zona de responsabilitate socială, Open Tech și Open Eyes, prin care oferă suport comunităților în mijlocul cărora își desfășoară activitatea.

Open Eyes este fundația caritabilă a SoftServe. În prezent, fundația implementează inițiative axate pe ajutor umanitar și sprijin pentru refugiații ucraineni, infrastructură și reconstrucție, educație, asistență medicală, bunăstare culturală și de mediu. Prin intermediul Open Eyes, compania a livrat peste 300 de tone de ajutoare în Ucraina, a donat aproape 6.000 de unități de echipamente informatice și mai bine de 15.000 de articole de echipament de protecție pentru apărători și a trimis 29 de ambulanțe complet echipate în zonele fierbinți ale frontului de război.

SoftServe ajută comunitățile din care face parte și cu expertiză tehnologică pro bono. În cadrul inițiativei OpenTech, angajații companiei contribuie ca voluntari la 20 de proiecte pentru ONG-uri, autorități locale și naționale și instituții de învățământ. Printre proiectele finalizate se numără: site-ul web pentru cea mai mare fundație de crowdfunding din Ucraina „Come Back Alive”, platforma web pentru refugiații care caută ajutor în Polonia – proiect realizat în parteneriat cu UNICEF, soluția digitală de luptă cu pandemia dezvoltată în parteneriat cu Rakuten Viber pentru guvernul bulgar și multe altele.

Web Summit reunește în fiecare an zeci de mii de persoane din întreaga lume, fiind locul în care companiile și startup-urile își prezintă cele mai noi tehnologii, iar experți din întreaga lume discută despre modul în care acestea se vor dezvolta în viitor.

Despre SoftServe

SoftServe este una dintre cele mai mari companii IT din Europa Centrală și de Est, cu peste 13.000 de angajați. Înființată în 1993, la Lviv, Ucraina, s-a extins în Polonia și Bulgaria în 2014 și a deschis recent centre de dezvoltare în Mexic, Columbia și România. SoftServe a deschis centrul din București în mai 2022, ca parte a strategiei de extindere a capabilităților globale de livrare, și intenționează să ajungă la 800 de angajați în România până la finalul lui 2025.

Compania oferă expertiză aprofundată în inginerie software, cloud și DevOps, big data, AI și machine learning, Internetul Lucrurilor, platforme, realitate extinsă (XR) și robotică. Printre clienții companiei se numără giganți precum IBM, Cisco, Panasonic, Cloudera, Henry Schein, Spillman Technologies și alții. SoftServe este partener Google Cloud Platform, Amazon Web Services, Microsoft Azure, dar și al altor companii de tehnologie bine cunoscute.

Vizitați site-ul nostru web, blogul, paginile LinkedIn, Facebook și Twitter.