Studiu Veranda Mall: Preturile au crescut, dar lista de cumparaturi scolare este mai lunga. 2 din 3 parinti vor aloca un buget mai mare pentru echiparea copilului

În contextul în care costurile de trai cresc, părinții își reevaluează cheltuielile pentru a-și pregăti copiii de întoarcerea la școală.

Un studiu realizat de Veranda Mall investighează cum procedează părinții români puși în fața cheltuielilor crescute – întrebați despre bugetul de anul acesta pentru cumpărăturile școlare, peste jumătate dintre participanții la studiu spun că vor aloca o sumă mai mare decât anul trecut: 1 din 4 părinți estimează că va cheltui peste 550 de lei. Și mulți sunt mai dispuși ca niciodată să investească în calitate și confort pentru copiii lor.

2 din 3 părinți alocă buget mai mare, pe măsura scumpirilor
Comparativ cu anul trecut, două treimi dintre părinți se așteaptă ca cheltuielile de început de an școlar să fie mai mari anul acesta, în timp ce doar 14% au un buget mai mic, iar restul încearcă să nu depășească suma de anul trecut.

Întrebați de ce au ținut cont în calcularea bugetului de anul acesta, aproape toți participanții au indicat prețurile crescute (93%), ca motiv pentru nevoia de a pune mai mulți bani deoparte pentru cumpărăturile școlare.

Cei mai mulți se așteaptă să scoată din buzunar peste valoarea medie de 250 de lei a unui ghiozdan complet echipat, iar 25% au alocat chiar peste suma de 550 de lei pentru necesitățile de început de an școlar.

Tradiția cumpărăturilor în magazine continuă
Părinții preferă în continuare experiența tradițională de shopping, cu 84.4% optând pentru cumpărături în magazin.

„Credem că pentru majoritatea părinților alegerea de a face cumpărături în magazine pentru rechizitele de școală nu este doar o preferință, ci și o tradiție. Mulți dintre noi își amintesc cu drag de acele zile la finalul verii când alături de părinții noștri alegeam cu atenție fiecare stilou și caiet. Nu era doar o simplă excursie la magazin, ci un ritual părinte-copil care ne marca începutul unui nou capitol.

La Veranda Mall am vrut să recreăm această magie și să oferim o experiență similară pentru noile generații. Nu este doar o oportunitate de a petrece timp de calitate cu copiii, ci și de a-i implica activ în pregătirile pentru noul an școlar și de a le crește entuziasmul față de întoarcerea la școală.” Andreea Mustață, Veranda Mall.

Coșul de cumpărături de început de an școlar este mai mare anul acesta
Peste jumătate dintre părinți consideră că lista de cumpărături este mai lungă anul acesta, iar doar 17% nu au un ghiozdan pe listă, urmând să îl folosească pe cel de anul trecut. Ca întotdeauna, nelipsite de pe listă sunt rechizitele (95%), urmate de haine și încălțăminte (93%).

„În primii ani de școală ghiozdanul este mai mult cărat de părinți decât de copiii, așa ca poate nu e nevoie să fie schimbat anual. Dar pe măsură ce copilul crește și începe să-și poarte singur rechizitele, investiția într-un ghiozdan ergonomic devine foarte importantă. Bretele late și centura pentru zona șoldurilor au făcut o diferență uriașă în confortul copilului meu. La fel de important este și instrumentul de scris; un copil petrece câteva ore pe zi cu un stilou în mână, deci merită să investești în instrumente de scris de la bun început. O experiență confortabilă îi motivează să învețe și să se concentreze mai bine.”Bogdan Ciobanu, tată a doi băieți.

Produsele electronice nu sunt foarte căutate anul acesta, ele apărând doar pe 15% dintre listele de cumpărături pentru începutul anului școlar.

Un sfert dintre părinți nu iau în calcul reducerea bugetului pentru haine și încălțăminte
Întrebați ce îi influențează în alegerea produselor de școală pentru copiii lor, părinții indică prețul ca fiind cel mai important, urmat de calitate și de preferințele copilului. Pe ultimul loc este brandul produselor, acesta fiind considerat neesențial.

Acest fapt este explicat de venitul disponibil mai mic în contextul în care și cheltuielile gospodăriei au crescut anul acesta. Ca urmare, o treime dintre părinți vor încerca să fie chibzuiți la toate costurile de început de an școlar.

Însă există și aceia care afirmă că nu vor face economie la nimic (14%), iar aproape un sfert spun că pun confortul copilului în prim plan și nu vor încerca să reducă cheltuielile la haine și încălțăminte.

„Una dintre constantele pe care le avem ca părinți este dorința de a oferi copiilor noștri ce este mai bun. Da, prețurile au crescut și bugetul este aproximativ același ca anul trecut, dar când vine vorba de confortul și încrederea copiilor, nu pot pune problema compromisurilor. Hainele și încălțămintea de calitate sunt o investiție în bunăstarea lor fizică și de a le arăta că merită să înceapă noul an școlar cu dreptul. Brandul nu contează, dar calitatea și confortul nu sunt negociabile.”Bogdan Ciobanu, tată a doi băieți.

Părinții încep mai din vreme să caute oferte la lucruri pentru școală

La întrebarea despre modurile în care vor încerca să economisească, părinții sunt proactivi în ceea ce privesc cumpărăturile: peste jumătate dintre ei aleg să înceapă cumpărăturile devreme, să caute oferte și să compare prețurile de la mai multe magazine.

Deși vor să economisească, părinții românii nu sunt dispuși să cumpere second hand obiecte pentru noul an școlar, cu doar 5% dintre respondenți indicând această modalitate de reducere a costurilor. Această atitudine este în opoziție cu trendul observat la nivel global ce promovează atât reutilizarea și recondiționarea, cât și cumpărăturile second hand pentru a scădea cheltuielile.

Conștiente de presiunile bugetare, magazinele din Veranda Mall au început să ofere promoții speciale încă din luna august pentru a ajuta părinții să se pregătească eficient pentru noul an școlar. Mai multe detalii pe site-ul verandamall.ro.