Tohani Romania: Vinurile de creatie, crestere de 20% in vanzari

Enoturismul experiential, motor pentru vanzarile vinurilor premium

Vinurile rosii si cele albe – vinuri de creatie ce au la baza soiuri romanesti, precum Feteasca Neagra, Feteasca Alba si Tamaioasa Romaneasca – au fost cele mai cautate vinuri de la Tohani in 2021. Etichetele care au inregistrat cele mai mari cresteri sunt cele dedicate publicului tanar, in cautare de vinuri fresh, speciale. Unul dintre motoarele cresterii a fost enoturismul experiential, cei care au trecut pragul Cramei Apogeum devenind clienti recurenti pe canalele proprii Tohani.

Siel, Mosia de la Tohani, Wine Chocolate sunt top 3 cele mai vandute etichete de la Tohani in 2021. Clasamentul este completat de Flori de Gheata si Princiar, doua vinuri de top ale companiei, cu un specific aparte, primul fiind un ice wine, adica produs din strugurii culesi dupa primul inghet, iar al doilea o eticheta cu traditie si istorie, strans legata de AND-ul companiei. In ceea ce priveste exportul, Siel, Princiar si Mosia de la Tohani au fost preferate de consumatorii din afara tarii.

Etichetele cel mai bine vandute reflecta si preferinta pentru soiurile romanesti, indiferent daca vorbim de vinuri rosii, albe sau rose. Astfel, fie singulare, fie in cupaje, preferatele romanilor anul acesta au fost Feteasca Neagra, Feteasca Alba si Tamaioasa Romaneasca.

2021 a consolidat eforturile noastre de a ne apropia de consumatori, odata cu deschiderea spatiilor de cazare ce completeaza Conacul Apogeum. Chiar si intr-o perioada marcata de precautie si chiar restrictii, interesul romanilor pentru turism viticol experiential este intr-o continua crestere, iar acest lucru s-a reflectat in rezervarile facute. Un lucru care ne bucura este faptul ca toti cei care ne-au trecut pragul au dorit sa exinda experienta de la Tohani cu degustari complexe, inclusiv degustari verticale, cu acelasi soi, in special Feteasca Neagra, din ani diferiti. Ei devin astfel cunoscatori in profunzime ai tuturor etichetelor noastre. Mai mult, peste 80% dintre ei au revenit pe shop-ul nostru si a facut achizitii de vin si dupa vizita la noi, a precizat Virgil Mandru, CEO si proprietar Tohani Romania.

Vanzarile online continua pe panta ascendenta, dupa triplarea de anul trecut
Comportamentul de achizitie vine in completarea datelor unui sondaj recent al Tohani Romania, care a aratat ca romanii devin tot mai interesati de povestea vinului, de istoria si farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenti au precizat ca au vizitat cel putin o crama, iar 45% ca achizitioneaza vin de la crama.

De altfel, tendinta este confirmata si de cresterea inregistrata de Tohani Romania in vanzarile directe. Dupa triplarea acestora, in 2020 fata de 2019, pe fondul pandemiei si a unui comportament orientat spre achizitii online, 2021 a continuat trendul ascendent, cresterea fata de anul precedent fiind de peste 20%.

De asemenea, vinurile in editie limitata sunt printre cele mai cautate vinuri pe magazinul propriu al Tohani Romania. Astfel, in topul preferintelor se numara Apogeum Feteasca Neagra, care anul acesta a obtinut a 15-a medalie internationala, Siel si Mosia de la Tohani.

Portretul clientului Tohani
Vanzarile reflecta si strategia Tohani Romania de a crea vinuri pentru fiecare categorie de consumatori. Astfel, Siel este un vin de creatie ce se adreseaza consumatorului tanar, de 25-35 de ani, care experimenteaza si testeaza gusturi si combinatii noi, dispus sa investeasca in calitate. Wine Chocolate este tot un vin de creatie, cu arome fine si de ciocolata, preferat de clientul care doreste ca vinul sa creeze o experienta unica. Este un vin ales atat de femei, cat si de barbati, majoritatea cu varsta cuprinsa intre 25 si 40 de ani. In aceeasi nota se inscrie si Flori de Gheata, un vin de desert, preferat pentru brunch-uri si intalniri intime, de clienti in majoritate femei, cu varsta 30-45 de ani.

Mosia de la Tohani este preferat de clientul ce ramane fidel gustului clasic, ce prefera aromele familiare si profunde ale soiurilor romanesti de traditie, cum sunt Feteasca Neagra si Feteasca Alba. In aceeasi categorie se inscrie si Princiar, care are ca particularitate adresabilitatea spre un public matur, in cautarea unei experiente complete, care se lasa sedus in primul rand de povestea din spatele etichetei.

Indiferent de eticheta, 2021 a fost anul in care ne-am dorit sa surprindem. De exemplu, Siel alb este un cupaj unic, de 7 soiuri. In cazul etichetelor cu traditie, cum este Mosia de la Tohani, am adus un suflu nou lansand o noua sticla, cu un design contemporan. Investitiile realizate in ultimii ani ne-au ajutat sa oferim clientilor un vin de o calitate din ce in ce mai ridicata, fapt confirmat de premiile primite la nivel international. Anul acesta nu face exceptie, a mai precizat Virgil Mandru.

Pentru finalul de an, Tohani Romania mizeaza pe atingerea pragului marcat in 2020, de 1 milion de sticle de Feteasca Neagra vandute. Vanzarile de vin rosu cresc in perioada noiembrie  – decembrie, in special in contextul cadourilor si meselor festive, unde Feteasca Neagra este un soi din ce in ce mai apreciat, datorita caracterului local si notelor inconfundabile.

***
*Sondaj efectuat online in perioada 1-30 septembrie 2021, cu 472 de respondenti, 52% barbati.
**Top realizat la nivel international prin aplicatia Vivino, pe baza review-urilor consumatorilor si specialistilor in vin din intreaga lume