O cafea mai buna pentru un viitor mai bun: Lavazza isi ia angajamentul sa sprijine comunitatile din Cuba

Calitatea, formarea profesională și emancipiarea femeilor sunt în centrul proiectului de dezvoltare durabilă surprins în imagini de Steve McCurry, odată cu aniversarea a 500 de ani de existență a capitalei cubaneze

Zece centre de producție pentru regenerarea zonelor mai puțin productive din estul Cubei și 6 milioane de noi plante de cafea: acestea sunt cele mai importante reușite ale primei faze a proiectului dezvoltat de Fundația Lavazza în Cuba.

Gândită pentru a crește productivitatea plantațiilor de cafea cubaneze, inițiativa își propune și să asigure formarea continuă a comunității locale prin crearea a 34 de școli care să instruiască 2.900 de cultivatori și 500 de tehnicieni de cafea.

Astfel se prezintă, în cifre, un proiect de trei ani, lansat în 2018 de Fundația Giuseppe și Pericle Lavazza, în parteneriat cu organizația caritabilă Oxfam și autoritățile cubaneze, pentru a sprijini comunitățile care cultivă cafea în două zone pilot, Granma și Santiago.

Aflat aici, vicepreședintele companiei, Giuseppe Lavazza, a susținut o prezentare la Universitatea de Oriente: „Pentru Lavazza, „cafeaua bună” nu poate fi asigurată decât prin aplicarea bunelor practici în întregul lanț de aprovizionare, de la plantație la ceașcă”.

Giuseppe Lavazza

Proiectul din Cuba este construit în jurul nevoii de a susține femeile și tinerii producători de cafea

Fundația Lavazza are, în acest moment, 24 de proiecte în desfășurare în 17 țări, de care beneficiază 94.000 de fermieri. În Cuba, problemele locale din ultimii ani, gestionarea nepotrivită a calității produselor și ignorarea necesității de a regenera zonele neproductive au dus la o producție internă scăzută de cafea. Efectele negative ale acestei situații sunt resimțite de întreaga comunitate, determinând tinerii să fugă de agricultură către alte domenii de activitate și contribuind la un decalaj de gen care izolează din ce în ce mai mult femeile.

Proiectul comun al Lavazza cu Oxfam începe deja să-și arate efectele: tinerii au acum posibilitatea să-și deschidă propriile companii mici de producție mică, cu potential de creștere pe măsură ce lanțul de aprovizionare cu cafea devine mai stabil, în timp ce femeilor li se deschide oportunitatea de a juca un rol mai important în afaceri.

Celebrul fotograf Steve McCurry a documentat proiectul din Cuba prin imagini care pun în prim plan nu numai activitățile legate de producția de cafea, dar și legăturile dintre comunitate și natura locului. Din 2004, Lavazza colaborează cu McCurry pentru realizarea de reportaje foto în țările producătoare de cafea ce servesc la promovarea programului de dezvoltare durabilă ¡Tierra!, transformându-l, astfel, într-un adevărat proiect cultural.

Lavazza și cea de-a 500-a aniversare a Havanei

Lavazza a decis să-și aducă propria contribuție la sărbătorile Havanei cu o serie de inițiative dedicate capitalei cubaneze și cafelei sale.

Astfel, în inima capitalei cubaneze, Lavazza a transformat Casa de la Amistad într-un Training Center temporar, parte a unei rețele extinse de formare internațională și de promovare a culturii cafelei, cu 8 astfel de spații în Italia și 47 la nivel mondial. Printr-un program special de instruire, Lavazza și-a împărtășit experiența cu comunitatea locală, explicând procesele de producție și tehnici de blending și prăjire, dar și arta pregătirii unui espresso italian autentic.

McCurry Exhibition in Havana

Despre Grupul Lavazza
Înfiinţată în 1895 la Torino, compania Lavazza este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Considerat unul dintre cei mai importanți prăjitori de cafea din lume, Grupul operează în prezent în peste 90 de ţări printr-o reţea vastă de subsidiare proprii şi distribuitori, având 64% dintre venituri generate de către piețe externe Italiei. Lavazza are aproximativ 4.000 de angajaţi și o cifră de afaceri de 1,87 miliarde EUR în 2018 (în declarațiile financiare de la 31.12.2018, Grupul Lavazza a declarat veniturile și valoarea acțiunilor conform Standardelor Internaționale de Raportare Financiară (IFRS)).

Lavazza, una dintre cele mai renumite 100 de mărci din lume, conform Reputation Institute, este în prezent a noua companie la nivel mondial în ceea ce privește Responsabilitatea Corporativă în clasamentul Global CR RepTrak din 2019, ocupând primul loc în sectorul Food & Drink.

Lavazza a inventat conceptul de blending – sau, cu alte cuvinte, arta combinării diferitelor tipuri de cafea din diferite zone geografice – în primii săi ani și continuă să fie o trăsătură distinctă a majorității produselor sale. Compania are peste 30 de ani de experienţă în producţia şi vânzarea de sisteme şi produse de cafea porţionată. Lavazza a fost prima companie italiană care a oferit aparate de cafea cu capsule. Acum, Lavazza este prezentă în toate segmentele de business: cafea pentru acasă, segmentul away-from home şi segmentul serviciilor de cafea pentru medii profesionale, concentrându-şi atenţia către inovarea sistemelor şi tehnologiilor de consum.

Lavazza și-a consolidat poziția în piață și prin încheierea unor parteneriate valoroase, în perfectă armonie cu strategia de brand. Astfel Lavazza este partenerul Turneelor de Tenis de Mare Șlem din lume, dar și partenerul unor evenimente artistice și culturale, colaborând cu muzee precum Guggenheim din New York, The Hermitage State Museum din St. Petersburg, Russia și Galeria Națională Victoria din Melbourne.

Companiile care fac parte din Grupul Lavazza includ Carte Noire Franța și ESP (achiziționată în 2016 și respectiv în 2017), Merrild Danemarca (2015), Kicking Horse Coffee din America de Nord (2017), Nims din Italia (2017) și Blue Pod Coffee Co din Australia (2018). La finalul lui 2018, ulterior unei achiziții, afacerea Lavazza Professional a fost creată, incluzând Office Coffee Sector (OCS) și sistemele de vending Flavia și Klix.