S-a incheiat editia a IX-a DIPLOMA Show, festivalul care pune reflectoarele pe noua generatie de artisti, arhitecti si designeri romani

• 2 vizitatori pe minut la festivalul DIPLOMA Show, singurul dedicat noii generatii de artisti, arhitecti si designeri romani. DIPLOMA Show este organizat de The Institute si prezentat de UniCredit Bank si a avut loc intre 7 si 16 octombrie 2022.

• Peste 10.000 de vizitatori au luat parte la cele 10 zile de expozitii, petreceri si contexte de socializare de la Combinatul Fondului Plastic. Prima sambata a festivalului a inregistrat un varf de vizitatori, cu aproximativ 1.500 de persoane care au ajuns in spatiul din Baiculesti 29, pentru a vedea lucrarile a peste 120 de artisti din 17 categorii creative diferite.
• O echipa ce depaseste 100 de persoane a lucrat timp de 1.600 de ore pentru a organiza editia cu numarul 9 a festivalului.

Pavilionul dedicat scenografiei si un happening neconventional de moda – printre atractiile DIPLOMA Show din acest an

Editia DIPLOMA Show din acest an a reunit peste 120 de artisti din 17 discipline creative diferite: de la pictura la foto-video, de la sculptura la design de produs, de la arhitectura la design grafic si altele. Expozitia cu cele mai bune lucrari ale absolventilor facultatilor cu profil vocational-creativ, selectate de un Board Creativ de peste 40 de profesionisti, s-a intins pe aproximativ 1,500 mp si 5 pavilioane diferite, in cadrul spatiului de la Combinatul Fondului Plastic.

Printre atractiile editiei cu numarul IX s-a aflat si pavilionul dedicat scenografiei, o premiera pentru DIPLOMA Show, printr-o initiativa condusa de scenograful Adrian Damian.

De asemenea, cele 19 creatii vestimentare din categoria de fashion au beneficiat de includerea intr-un moment special, un happening de moda neconventional organizat sub conceptul „Under construction”, semnat de Gavrila Fashion Tellers.

Primul weekend al festivalului a fost unul dintre cele mai efervescente, avand in centrul sau si o petrecere in care noua generatie de artisti si publicul venit sa o cunoasca s-au relaxat si au socializat intr-un context informal.

„Ne bucuram sa constatam ca publicul a venit in numar mult mai mare comparativ cu ultimii doi ani. Cu aceasta ocazie, simtim o redresare a prezentei vizitatorilor la expozitii, dar si in ce priveste timpul petrecut in fata lucrarilor, respectiv interactiunea si interesul manifestate pentru exponatele de arta si pentru cunoasterea artistilor.

Editia din acest an a fost printre cele mai vizitate din toata istoria DIPLOMA Show de pana acum, ceea ce nu poate decat sa ne determine sa continuam demersul de a pune reflectoarele pe noua generatie – extrem de talentata – de artisti, arhitecti si designeri romani. O bucurie este si faptul ca am deschis festivalul spre generatiile mai tinere, care s-au aratat dornice sa exploreze si sa fie parte din experienta DIPLOMA Show”, a punctat Andrei Bortun, CEO The Institute, organizatorul festivalului.

Printre activitatile din cadrul festivalului, amintim si:

– ateliere de arhitectura, organizate in parteneriat cu De-a Arhitectura si sustinute de Globalworth, destinate intelegerii mediului construit inconjurator, prin deprinderea unor cunostinte de baza de arhitectura, planificare urbana si design de produs.
– evenimentul OPEN DOORS, care a deschis pentru publicul larg timp de o seara atelierele artistilor consacrati din cadrul Combinatului Fondului Plastic.
– instalatia imersiva IQOS x H3 – Synesthesium, sustinuta de IQOS, care a transformat emotiile vizitatorilor in proiectii spectaculoase, respectiv bratul robotic ce a pregatit cocktailuri din viitor, printate 3D.

DIPLOMA Show 2022 – rezultatul a 1.600 de ore de lucru si a unei echipe de peste 100 de persoane

In spatele editiei din acest an au stat o echipa de peste 100 de persoane si mai mult de 1.600 de ore de organizare. Amenajarea propriu-zisa a expozitiei a durat aproximativ 2 saptamani si a necesitat coordonarea atenta cu peste 120 de artisti expozanti.

Creatiile admirate la DIPLOMA Show 2022 s-au nascut din experiente personale, teme sociale sau provocari globale, explorate prin tehnici si metode de lucru traditionale si noi. Fiecare lucrare a spus o poveste personalizata si a oferit publicului larg o experienta de vizitare intima si interactiva in circuitul celor 5 spatii expozitionale ingrijite de echipa BAZA. Deschidem orasul.

Pentru a noua oara, DIPLOMA Show a devenit nu doar locul de intalnire, ci si punctul de lansare si promovare a noilor talente, intr-un eveniment unic in care acestia si-au putut prezenta lucrarile publicului larg si profesionistilor din lumea artistica din Romania.

Amintim si ca selectia finala a proiectelor artistice pe care publicul larg le-a putut vedea la DIPLOMA Show in acest an a fost realizata din peste 450 de inscrieri realizate de absolventii de la 17 specializari diferite ale Universitatilor din intreaga tara.

Universitati participante: Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti, Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu”, Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica „I. L. Caragiale”, Universitatea Politehnica din Bucuresti, Universitatea de Arta si Design din Cluj, Facultatea de Arhitectura si Urbanism (Univ. Tehnica din Cluj-Napoca), Facultatea de Arhitectura „George Matei Cantacuzino” (Univ. Tehnica „Gheorghe Asachi” Iasi), Universitatea Nationala de Arte „George Enescu” din Iasi, Facultatea de Arte si Design (Universitatea de Vest din Timisoara), Facultatea de Arhitectura si Urbanism (Universitatea Politehnica Timisoara).

Echipa de creatie: Radu Manelici, Claudia Draghia, Sebastian Pren
Design expozitional: BAZA. Deschidem Orasul.
Productie pavilion expozitional de scenografie: Adrian Damian

Prezentat de: UniCredit Bank

Parteneri: IQOS Romania, Globalworth, Art Property City, Art Property Development, Kozel
Sustinut de: Illy, Liliac, Red Bull
Eveniment organizat cu sprijinul Primariei Capitalei, prin Directia Cultura, Invatamant, Turism a Municipiului Bucuresti alaturi de ARCUB
Proiect cultural finantat de Ministerul Culturii
Parteneri institutionali: Combinatul Fondului Plastic, Uniunea Artistilor Plastici din Romania, Asociatia de-a Arhitectura
Parteneri media strategici: Rock FM, Radio Romania Cultural
Parteneri media: aiciastat.ro, Arhitext, ArtEncounters, Curatorialist, Designist.ro, Fashion Premium Magazine, FEEDER.ro, Festivalier, GLAMOUR, Igloo, IQads, Modernism.ro, Molecule F, Munteanu, News.ro, Propagarta, Revista Arta, Revista Atelierul, Spotmedia, Zeppelin, Zile si Nopti, The Woman, Teen Press, WEEKEND Adevarul

Happening de moda
UNDER CONSTRUCTION – Fashion Show by Alina Gavrila Bortun for DIPLOMA 2022
Modele: MRA Models
Light Design: Tudor Lucaciu
Sound Design: Beni, Tugay, Alex Bittman
Styling: Alina Gavrila Bortun/ Gavrila Fashion Tellers
Make-up: Tania Cozma
Hair: Sebastian Sarghie
Foto: Andrei Serban
Fashion Show Assistant: Mihaela Stan
Project Manager: Laura Apostol
Production Manager: Paul Horjea
Technical Support: Dog Grips
A Gavrila Fashion Tellers project for The Institute

***

Despre The Institute

The Institute promoveaza industriile creative din Romania, urmarind sa contribuie la modernizarea Romaniei. The Institute initiaza si organizeaza evenimente de peste 20 de ani si a construit o comunitate ce reuneste antreprenori, profesionisti si publicul industriilor creative din Romania. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ in tara, creste si diversifica audienta atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agentiilor si manufacturilor, promoveaza antreprenorii si profesionistii creativi pe plan national si international. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA Show, al Galei Societatii Civile, Internetics, Cartierul Creativ, combinat.ro si initiator al ASAP Romania.

Despre UniCredit Bank

UniCredit Bank este parte a Grupului UniCredit. In Romania, UniCredit Bank este una dintre principalele institutii financiare, oferind servicii si produse de inalta calitate pentru toate categoriile de clienti. UniCredit Bank isi propune sa mentina permanent clientul in centrul activitatilor sale, sa fie un partener cu care se lucreaza usor si sa fie o parte activa a comunitatilor in care isi desfasoara activitatea. Grupul raspunde unei game variate de nevoi a clientilor sai printr-o retea de parteneri specializati: UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Services, UniCredit Insurance Broker.

UniCredit Group este o Banca Comerciala Pan Europeana cu o oferta unica de servicii in Italia, Germania, Europa Centrala si de Est. Scopul nostru este sa sustinem comunitatile sa creasca, oferind cele mai bune servicii pentru toate partile interesate, descatusand potentialul clientilor si al angajatilor nostri din intreaga Europa.