Trucuri Lavazza pentru a deveni expert in prepararea cafelei boabe proaspat macinate

Cu o experiența de peste o sută de ani în universul cafelei, experții Lavazza ne dezvăluie câteva trucuri prin care să ne bucurăm la maxim nu numai de cea mai bună cafea, dar și de o experiență senzorială care transformă cafeaua într-un adevărat ritual.

Puterea unică a boabelor de cafea permite oricărui pasionat de această băutură să descopere originea acesteia, declanșând o călătorie senzorială care depășește cu mult gustul imediat. Fiecare detaliu trebuie ales cu grijă pentru a savura aroma intensă chiar de la măcinare, un moment extrem de apreciat de iubitorii de cafea. Întregul proces oferă o experiență de neuitat, demnă de un barista profesionist: totul începe cu măcinarea boabelor, ceea ce înseamnă că te poți bucura de o cafea în cea mai proaspătă și intactă formă a sa.

Prospețime și aromă
Cafeaua este o substanță delicată, iar atunci când intră în contact cu factori externi, calitatea acesteia poate fi afectată. Totuși, boabele de cafea, fiind mai rezistente la exterior, oferă un rezultat mai bun, în ceea ce privește aroma și prospețimea. Măcinarea boabelor permite extragerea tuturor compușilor, care conferă cafelei un gust delicios și o aromă distinctă, pentru o experiență care cucerește toate simțurile, chiar înainte de prima înghițitură. Și, astfel, rezultă una dintre cele mai proaspete cești de cafea pe care le vei prepara vreodată.

Măcinare
Pentru a avea parte de un rezultat excelent, măcinarea variază în funcție de metoda de preparare aleasă, după cum urmează:
• Măcinarea foarte fină este ideală pentru prepararea cafelei turcești, proces care nu implică filtrare.
• Măcinarea fină este ideală pentru prepararea espresso-ului, extracția fiind la o presiune de aproximativ 9 bari, pentru a obține o extracție perfectă în ceașcă între 25-30 de secunde.
• Măcinarea medie este ideală pentru prepararea cafelei Moka, la o presiune de aproximativ 1 bar.
• Măcinarea grunjoasă este ideală pentru prepararea cafelei cu filtru, la o presiune ambientală.

Depozitare
Odată ce pachetul este deschis, experții Lavazza recomandă păstrarea cafelei într-un recipient ermetic și într-un loc răcoros, uscat, ferit de surse de lumină și căldură. Aceste precauții vor ajuta la menținerea prospețimii boabelor de cafea mai mult timp.

Ritualul cafelei
Unii consumatori preferă cafeaua deja măcinată pentru a putea savura ceașca de cafea mai rapid și mai ușor acasă. Dar măcinarea boabelor conferă cafelei un gust total diferit, nu numai că aceasta este mai proaspătă și mai bogată în arome, dar ritualul de preparare în sine te ajută să îți începi ziua cu o stare de bine. Întregul proces te încarcă pozitiv pentru tot restul zilei, nu doar cu cofeină, ci și cu mai multă putere de concentrare și fericire.

Despre Grupul Lavazza
Lavazza, înfiinţată în 1895 la Torino, este deţinută de familia Lavazza de patru generaţii. Astăzi, Grupul Lavazza este unul dintre cei mai importanți jucători pe scena mondială a cafelei, cu o cifră de afaceri de peste 2,7 miliarde EUR și un portofoliu de mărci de top care își conduc piețele respective, cum ar fi Lavazza, Carte Noire, Merrild și Kicking Horse. Este activ în toate sectoarele de afaceri și are operațiuni pe 140 de piețe, cu 8 fabrici de producție în 5 țări și aproximativ 5.500 de colaboratori în întreaga lume. Prezența globală a Grupului este rezultatul a peste 125 de ani de creștere, iar cele peste 30 de miliarde de cești de cafea Lavazza produse în fiecare an sunt dovada unei povești de succes remarcabile, cu scopul de a continua să ofere cea mai bună cafea posibilă, sub toate formele, prin concentrarea pe fiecare aspect al lanțului de aprovizionare, de la selecția materiei prime până la produsul final din ceașcă.

Grupul Lavazza a revoluționat cultura cafelei investind continuu în cercetare și dezvoltare: de la intuiția care a marcat primul succes al companiei – blendul de cafea – până la dezvoltarea de soluții inovatoare de ambalare; de la primul espresso sorbit în spațiu, până la zecile de brevete industriale. Capacitatea de a fi înaintea vremurilor se reflectă și în accentul pus pe durabilitate – economică, socială și de mediu – care a fost întotdeauna un reper pentru ghidarea strategiilor corporative. „Trezirea unei lumi mai bune, în fiecare dimineață” este misiunea Grupului Lavazza, cu scopul de a crea valoare durabilă pentru acționari, colaboratori, consumatori și comunitățile în care își desfășoară activitatea, integrând competitivitatea cu responsabilitatea socială și de mediu.